Margriet Jubileum Bingo

Omschrijving

Het populairste spel van Nederland op de Facebookpagina van Margriet.

Achtergronden van deze case

Margriet wilde meer Facebook fans genereren en de engagement van de bezoekers verhogen. Daarom werd er een app voor de Facebookpagina van Margriet ontwikkeld: de Margriet Jubileum Bingo. Elke deelnemer kon een bingokaart aanmaken. Bij het delen van de kaart op Facebook, kreeg de deelnemer een extra kaart. Iedere dag werden er nummers getrokken en weggestreept. De winnaar van de week was degene die bij een volle bingokaart het eerst op de bingo-knop drukte.

Doel

Met het bingospel wilde Margriet haar fanbase vergroten en engagement op de Facebookpagina bevorderen.

Resultaat

De app werd 6 weken ingezet en werd in de eerste 2 weken aangejaagd door middel van Facebook advertising. Daarnaast werd traffic gegenereerd vanuit print en vanuit de nieuwsbrief van Margriet. Bijna 8.200 unieke spelers deden mee met de Margriet Jubileum Bingo. Er werden in totaal 30.200 bingokaarten aangemaakt en de fanbase werd uitgebreid met 4.150 likes.

MassMovement

Amsterdam
MassMovement
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe