Margriet Winter Fair Sneeuwballenspel

Omschrijving

Winter Fair Sneeuwballenspel op Facebook voor Margriet-lezeressen.

Achtergronden van deze case

Jaarlijks vindt de Margriet Winter Fair plaats. Om dit evenement bekend te maken en alvast in de sfeer te komen, werd het Winter Fair Sneeuwballenspel ontwikkeld. Iedere speelster koos een team en probeerde met sneeuwballen zoveel mogelijk speelsters van het andere team te raken. De score kon worden ingewisseld of worden opgespaard om het de volgende dag te verdubbelen. Speelsters die tevreden waren met hun score en kans wilden maken op een prijs, vulden hun emailadres is.
Het spel werd geoptimaliseerd voor mobile en tablet en bevatte html5-animaties. De social plugin werd gebruikt om reacties te faciliteren en de notificaties werden gebruikt om deelneemsters te wijzen op een nieuwe ronde.
Het spel werd aangekondigd in print, de nieuwsbrief en via Facebook advertising.

Doel

Margriet had als doel om awareness te genereren voor de Margriet Winter Fair, likes te verzamelen en de CRM-database uit te breiden.

Resultaat

In vier weken tijd was het aantal likes gestegen met 4.100. Het spel werd ruim 18.300 keer gespeeld door 8.675 unieke spelers. De game werd ook bijna 3.000 keer gedeeld op Facebook.

MassMovement

Amsterdam
MassMovement
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe