Marktplaats

Omschrijving

Het was risicovol om het design van de advertentiepagina te veranderen, maar het is gelukt

Achtergronden van deze case

In 2009 heeft Marktplaats het ontwerp van haar advertentiepagina geheel vernieuwd. Marktplaats neemt gebruikersonderzoek zeer serieus. En met recht, want met 6,5 miljoen bezoekers per maand kunnen kleine wijzigingen grote gevolgen hebben. Een nieuw design voor advertenties is dus bijzonder risicovol. Valsplat heeft de nieuwe advertentiepagina meermalen getest. Vanaf de eerste schetsen tot het definitieve design. Na elke ronde heeft Marktplaats onze aanbevelingen in het ontwerp verwerkt en hebben wij het nieuwe design weer getest.

Resultaat

Dit proces heeft geleid tot een ontwerp dat goed is afgestemd op de wensen en behoeften van Marktplaats bezoekers. En de resultaten onderstrepen dat. Gebruikers geven massaal de voorkeur aan de nieuwe advertentiepagina en het aantal biedingen en reacties op advertenties is met 25% gestegen. Bovendien is de click through rate op campagnes veelal verdubbeld.

Valsplat

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe