MassiveMusic global portfolio

Omschrijving

Een volledig in HMTL gebouwd videoportfolio wat zich gedraagt als een muziekvideo crossover tussen mtv en spotify. Werkend vanuit playlists toont MassiveMusic haar beste werk wereldwijd.

Doel

Breng het werk van de vijf wereldwijde vestigingen van Music agency MassiveMusic bij elkaar op één global portfolio waarin het werk en geluid van MassiveMusic optimaal tot zijn recht komt voor haar doelgroepen.

Secundair: het onder de aandacht brengen van de diverse muzikale diensten en vestigingen die MassiveMusic te bieden heeft, het presenteren van een aantal succescases van MassiveMusic Branding, en de social feeds van Massive in stijl delen.

Resultaat

Het ontwikkelde concept is gebouwd rondom een fullscreen videoplayer die aangestuurd wordt vanuit playlists. Eénmaal in de player worden alle video’s uit de playlist achter elkaar getoond. Zo wordt de user experience niet verbroken, maar krijgt de gebruiker de één na de andere commercial te zien en te horen: 10 Seconden voor het einde van een commercial tonen we een klein ‘Next Up’ die verwijst naar de volgende video.

De site is volledig gebouwd in HTML en werkt met een Drupal CMS. Integratie van HTML5 videoplayer met videohosting platform Longtail, waardoor de video’s sneller geladen kunnen worden, het dataverkeer geminimaliseerd blijft, en video’s nooit ergens ander ge-embed kunnen worden.
Playlists zijn flexibel te beheren en samen te stellen. Ook zijn er private playlists aan te maken om met een specifieke klant of prospect te kunnen delen. De playlists worden getoond in een tray bovenaan de site die uit- en in animeert.
De site is responsive waardoor grids en player altijd fullscreen in beeld zijn.

Cijfers sinds livegang tov voorgaande jaar:
Gemiddelde sessieduur +46%
Paginaweergaven +161%
Bouncepercentage -25%

Overige informatie

Design in samenwerking met The Stone Twins

dpdk

Rotterdam
dpdk
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe