Maxi-Cosi / Bébé Confort

Omschrijving

Colours heeft voor Maxi-Cosi (de naam voor Noord Europa en Bébé Confort, de naam voor Zuid Europa) het nieuwe online platform ontwikkeld. Binnen dit platform staat de beleving van het merk en het gebruiksgemak centraal.

Doel

Dorel heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de positionering van het merk Maxi-Cosi en Bébé Confort. Ook is er veel informatie vergaard uit het “path to purchase” onderzoek, dat inzicht geeft in het besluitvormingsproces van consument vraag naar daadwerkelijk aanschaf van een product. In combinatie met online gebruikersonderzoek en customer lifecylce gegevens waren dit belangrijke bouwstenen voor een nieuw online platform.

Colours heeft samen met Dorel customer journeys opgesteld, waarbij de focus ligt op brand awareness en personalisatie. Samen met Dorel ging Colours aan de slag met een inspirerend design op het gebied van fotografie, beleving en gebruiksgemak. Dit heeft geresulteerd in een compleet vernieuwde online identiteit. De ontwikkeling van het nieuwe Sitecore platform van Maxi-Cosi en Bébé Confort heeft parallel hieraan plaats gevonden.

Resultaat

Klanten worden op optimale wijze door hun ideale ‘path to purchase’ geleid. Deze vernieuwing in design is internationaal zo goed ontvangen dat de eerste offline uitingen, gebaseerd op het online design, al zichtbaar zijn. Het platform is behalve responsive en gebruiksvriendelijk voor content editors ook klaar voor toekomstplannen op het gebied van personalisatie en directe verkoop van producten.

De internationale versie van dit platform is reeds gelanceerd en de landenversies volgen binnenkort. Bekijk hier het resultaat van Maxi-Cosi en Bébé Confort.

Highlights
- 2 brand websites in combinatie met 23 landen sites
- 11% meer product geïnteresseerde
- 100% Sitecore

Colours

's-Hertogenbosch
Colours
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe