McDriver

Omschrijving

Een (elektrische) auto met chauffeur om de Nederlandse McDonald’s liefhebbers zonder auto, tijdens de eerste corona-lockdown en dus bij gesloten restaurants, de kans te bieden om hun favorieten te bestellen in de McDrive van één van de McDonald’s restaurants.

Doel

Tijdens de eerste corona-lockdown moesten alle horecagelegenheden sluiten, dus ook alle McDonald’s restaurants. Het primaire doel van de campagne was (en is) om als restaurantketen relevant te blijven als Feel Good merk in tijden van corona-crisis en bij sluiting van restaurants waarbij alleen de McDrive open bleef.


Om relevantie voor de social doelgroep te waarborgen en garanderen, is het een randvoorwaarde van de campagne dat er gebruik gemaakt wordt van social listening om juist in te spelen op de belevingswereld van de doelgroep.

Resultaat

Deze case is onderscheidend omdat McDonald's ondanks de vele corona-beperkingen naar haar fans heeft geluisterd om haar gerechten ook voor alle autoloze liefhebbers beschikbaar te maken. In slechts drie weken tijd ging de campagne van concept naar live op de McDonald's social accounts. Binnen no time vlogen de aanmeldingen binnen. Fans tagden vrienden en familieleden die zij nomineerden voor een McDriver-rit. Door slimme inzet van de diverse interactiemogelijkheden van social, de terugblikvideo’s, inzet van relevante influencers en alle eigen digitale kanalen was de McDriver in mei niet te missen.
De spreekwoordelijke likes en loves vlogen ons om de oren en ook de pers ontving het nieuwsbericht zeer positief. Het gevolg was 12 gratis publicaties met een mediawaarde van bijna €20.000. Influencers Robbert Rodenburg en Beautynezz werkten mee waardoor de campagne ook via hun eigen kanalen nog meer ging vliegen. De uiteindelijke resultaten zijn als volgt:

Ruim 7 miljoen Nederlanders zijn met de campagne bereikt, 83.271 social interacties werden gemeten en ruim 12.000 mensen hebben zichzelf of iemand anders aangemeld voor een persoonlijke ride door de McDrive.

Maar het allerbelangrijkste is dat vele fans in een tijd van sociale beperkingen konden lachen en genieten van hun favoriete McDonald’s gerechten.❤️

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Riff, HKS, TBWA, OMD.

Blauw Gras

Amsterdam
Blauw Gras
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe