Met WordPress productie processen in fabrieken aansturen?

Omschrijving

We hebben al sinds 2017 een doorlopende samenwerking met Online Plastics Group. Inmiddels hebben we al meer dan 200 updates uitgevoerd waarin we diverse processen hebben gestroomlijnd. Zo hebben we onder meer hun proces van offerte aanvraag tot order geautomatiseerd. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat WordPress zaagmachines kan aansturen.

Doel

Online Plastics Group is gespecialiseerd in het vermarkten van op maat gezaagd kunststof plaatmateriaal binnen Europa. Wij werken al sinds begin 2017 met hen samen.

Snelle levering is één van de belangrijkste waardeproposities. Veel van onze optimalisaties gaan dan ook over het besparen van tijd. Sinds het begin van onze samenwerking hebben we al meer dan 200 optimalisatie releases in de code doorgevoerd. Te veel optimalisaties om hier allemaal te beschrijven dus. In deze case study focussen we ons daarom op de twee optimalisaties die het grootste aantoonbare resultaat hebben opgeleverd.

Van offerte tot order
Het managementteam van Online Plastics Group wilde het proces van het aanvragen van een offerte tot het plaatsen van een order zo veel mogelijk automatiseren.

Voordat we hier een verbeterslag in door hadden gevoerd, moest voor kwantumkorting handmatig een passende offerte opgesteld worden.Hierdoor duurde het gemiddeld 2-3 dagen voor een bestelling in productie kon gaan. Dat kon beter!

Van order tot verzending
Ook in het proces van order tot verzending viel veel te optimaliseren. Er ging nog veel handmatig.

Onze opdrachtgever vroeg zich af of het mogelijk was om tijdwinst te boeken door bestellingen te printen en via een barcode in een verwerkingssysteem in te lezen. Een goede vraag!

Resultaat

Van offerte tot order
We hebben het offerte proces geoptimaliseerd door deze, met een twist, aan de webshop te koppelen. Een medewerker die in WooCommerce is ingelogd, kan nu ook producten aan een offerte toevoegen. Bij grotere bestellingen wordt automatisch een kwantumkorting toegepast. Vanuit het systeem kan per e-mail een offerte verstuurd worden. Na akkoord en betaling wordt deze dan automatisch in een order omgezet.

Een offerte kan zo in enkele minuten in plaats van enkele dagen in productie gaan.

Van order tot verzending
Om deze optimalisatieslag mogelijk te maken, hebben we een geavanceerde custom koppeling ontwikkeld die als een tablet app werkt.

Iedere ochtend worden alle orders van de verschillende webshops in de app op één van de tablets ingelezen. Daarna sorteert de software de bestellingen op ordergroep. De zaagmachine operator weet zo precies welk volgend product er aan de beurt is.

Bovendien print een speciale stickerprinter ter plekke een etiket uit. Dit etiket wordt op het gezaagde product geplakt zodat het duidelijk is om wat voor product en om welke bestelling het gaat. Zodra een product klaar voor verzending is, krijgt de verzendafdeling een melding. Iedere stap in deze website-applicatie wordt ook nog met WooCommerce gesynchroniseerd. Zo kan het team van Online Plastics Group real-time het proces bewaken.

Er hoeft nu veel minder werk handmatig gedaan te worden. Door deze optimalisatie kunnen de fabrikanten ten minste 50% per dag meer productie draaien.

Overige informatie

''Level Level begrijpt snel wat we willen, denkt goed mee en zorgt dat we geen belangrijke stappen in het proces overslaan. Dat is prettig schakelen.''

Max Bisseling, Online Plastics Group

Level Level

Rotterdam
Level Level
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe