Mickey's Magische Ballonnenwedstrijd

Omschrijving

In 2009 vierde Disneyland Paris de 80ste verjaardag van Mickey Mouse.

Achtergronden van deze case

In 2009 vierde Disneyland Paris de 80ste verjaardag van Mickey Mouse. Energize ontwikkelde een interactieve ballonnenwedstrijd die zich geheel afspeelde binnen Google Maps.

Doel

Genereer zoveel mogelijk kwalitatieve inschrijvers voor de e-maildatabase van Disneyland Parijs.

Het werkt simpel: de deelnemer voert zijn postcode in en maakt een ballon aan. Direct ziet hij in satellite view zijn eigen huis, straat en buurt in Google Maps. Dit is het startpunt van zijn ballonreis. Het doel is om de ballon zo snel mogelijk naar Disneyland Paris te navigeren. Op zijn radar ziet hij waar Mickey’s vriendjes vliegen. Bereikt hij één van hen, dan krijgt hij een vraag en een goed antwoord levert extra ballonsnelheid op. Tijdens het spelen ontvangt hij persoonlijke updates en tips waardoor hij constant op de hoogte is en nog slimmer kan navigeren.

Resultaat

Ruim 98.500 Disney-fans bezochten Mickey’s Magische Ballonnenwedstrijd. Dit resulteerde in meer dan 535.200 interactieminuten met het merk Disneyland Paris. De gemiddelde verblijfstijd van 5.26 minuten op de website is bijzonder hoog. En ook het percentage bezoekers dat zich inschreef voor de nieuwsbrief is met ruim 40 % uitzonderlijk.

Energize

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe