Micro Influencers

Omschrijving

Defensie heeft rantsoenen (militaire voedselpakketten) gestuurd naar diverse micro-influencers, die uit zichzelf al berichten over eten en gezond leven. Daarbij kregen ze de opdracht om met deze ingrediënten een maaltijd zo aantrekkelijk mogelijk te serveren aan een vriend(in) en pas op het einde te vertellen waar de ingrediënten vandaan komen.

Doel

Ons eten is tegenwoordig voer voor discussie. Ook voor jongeren is eten een onderdeel van hun identiteit. Wel of geen vlees, biologisch, junkfood, glutenvrij… en niet te vergeten de #frappuccino selfie op insta. Influencers hebben daarbij een grote invloed op het koopgedrag van jongeren, ook als het om hun voedsel gaat.

Een wereld van verschil met het eten dat jongeren die voor Defensie krijgen naar binnen schuiven. Voor militairen is eten pure brandstof, en zijn calorieën en snelheid belangrijker dan opmaak en smaak. Defensie is altijd geïnteresseerd in het bereiken van nieuwe doelgroepen die nog niet hebben nagedacht over de mogelijkheid om militair te worden. Dus was de vraag: kunnen we jongeren overtuigen dat je zelfs met eten van een gemiddelde militair de show op social media kunt stelen? En hebben ze een idee onder welke omstandigheden dit eten bereid en gegeten wordt?

Doelstelling voor de campagne was om meer social engagement en een bredere awareness voor werken bij Defensie te creëren op haar owned social kanalen, en om nieuwe doelgroepen te bereiken via de netwerken van de micro-influencers.

Resultaat

Onder de noemer Op Rantsoen! Is Defensie een samenwerking aangegaan met het social influencer marketing platform JOIN. Zorgvuldig hebben we een tiental influencers geselecteerd, die met behulp van onze ‘militaire briefing’ unieke content hebben gedeeld via hun eigen social kanalen.

Resultaat is een social bereik van 582.127 impressies en views en 32.040 engagements. Kosten per impressie/view kwam uit op €0,02 (benchmark: € 0,15) en kosten per engagement op €0,17. Daarnaast was de inhoud verrassend te zien en leidde dit tot de gewenste inhoudelijke engagement.

Maximum Recruitment Advertising

Capelle a/d IJssel
Maximum Recruitment Advertising
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

+ Voeg case toe