Mijn Primagaz

Omschrijving

In 2010 werden de eerste stappen voor Mijn Primagaz gezet. Het systeem, dat toen nog een overwegend functioneel karakter had, werd door het team ‘digitale transformatie’ onlangs opnieuw op de kaart gezet. Wij hebben het platform omgebouwd en voorzien van een fris uiterlijk.

Doel

Mijn Primagaz is van strategisch belang om dienstverlening op het hoogst mogelijke niveau te verlenen. Als verlengstuk van de klantenservice beantwoordt het portaal veel gestelde vragen en stelt gebruikers in staat diverse handelingen zelf te verrichten. MSML kreeg te opdracht om het portaal nieuw leven in te blazen.

Resultaat

Het fundament waarop de eerste versie werd gebouwd vroeg veel onderhoud en kende beperkingen voor nieuwe functionaliteiten. Wij namen het bestaande platform in beheer en hebben wij de bestaande bugs en issues opgelost. Hieruit werd duidelijk dat het onderhouden van deze versie op termijn kostbaar zou blijken.

Wij hebben het complete platform herbouwd op basis van het Laravel framework. Na een uitgebreide test zijn de bestaande én nieuwe functionaliteiten zijn geruisloos geimplementeerd. De bezoekers zouden niet merken dat de infrastructuur volledig is vernieuwd, behalve in de performance en betrouwbaarheid.

In navolging van de techniek onder de motorkap, was er voldoende reden voor een make-over. We optimaliseerden diverse gebruikersfuncties en implementeerden een mobile-first ontwerp.

Overige informatie

Primagaz levert propaan aan bedrijven en particulieren in bulk én flessen. Met zo’n 30.000 klanten en ruim 60 vrachtwagens in de Benelux is Primagaz een speler van formaat. Het bedrijf – met kantoren in Deventer (NL) en Tessenderlo (BE) – is onderdeel van SHV Energy en biedt in die hoedanigheid naast energieadvies ook totaaloplossingen op maat.

+ Voeg case toe