Mijn Simyo app

Omschrijving

Met de ‘Mijn Simyo’-app heb je inzicht in je belgedrag en kosten, pas je makkelijk je bel-bundel aan en vind je alle service-informatie die je nodig hebt. Door de Simyo klanten vaak te betrekken in het ontwerp hebben we echt een eenvoudige app weten te ontwikkelen met hele mooie gebruikscijfers.

Doel

“Hallo Makerstreet! Zeg, ons doel is om alle bellers in Nederland weer trots te maken op hun abonnement omdat ze het zelf slim hebben geregeld. Daarom geven we de klant graag de touwtjes in handen via duidelijk inzicht en goede tools. Zo onderscheiden we ons op het gebied van service. Want tevreden klanten zijn je beste marketing, zeggen wij altijd maar.
Daar hoort een hele goeie app bij. Zeg maar gerust de allerbeste. Met onze pay-off claimen wij namelijk dat onze klanten ‘baas zijn in eigen bundel’. Om dat waar te maken is een goede ‘mijn-omgeving’ via web of app heel belangrijk. En omdat we een telecom-provider zijn, willen we echt uitblinken met onze mobiele app. Je moet er inzicht hebben in je verbruik en je bundels kunnen aanpassen. Zo hou je als klant namelijk altijd de controle.
De app moet super eenvoudig zijn. Fool-proof dus, want dit soort apps worden dagelijks gebruikt en iedereen moet er mee overweg kunnen.
Oh ja, de apps moeten communiceren met complexe achterliggende systemen. We snappen dat het best een grote technische uitdaging is om dit op korte termijn mogelijk te maken.
En voor ik het vergeet: het gaat om een native app op zowel iOS als Android, voor sim-only en prepaid-gebruikers.

Kunnen jullie zo’n app voor ons bouwen?"

Resultaat

“Tuurlijk, geen probleem hoor Simyo. Komt-ie: het overzicht toont op grafische wijze hoeveel je nog over hebt van je bundels en hoeveel dagen je nog te gaan hebt. Zo weet je altijd of je nog goed zit. Past je bundel niet meer? Dan pas je deze direct aan in de app. Zo ben je altijd baas over je bundels.

Out of control? Gelukkig is de digitale klantenservice binnen handbereik, gewoon in de app. En als je toch even met de klantenservice wilt bellen, is het wel zo fijn dat de app aangeeft hoe lang de wachttijd is.

Laten we de klanten betrekken bij het ontwerp met usability-tests. En komen jullie dan bij ons werken in onze scrum-ruimte, zodat we samen deze app kunnen ontwikkelen?"

Het is een eenvoudige app geworden. Dat komt door de grafische presentatie en gelaagdheid van informatie. Kantel bijvoorbeeld het scherm en je krijgt een heel jaaroverzicht te zien. Zo zie je of je je bundel beter kan aanpassen.

Dit heeft in een jaar tijd dat de app nu ongeveer live is, geleid tot mooie resultaten:

- De app heeft ruim 200.000 unieke downloads
- en wordt per gebruiker 7 keer per maand gebruikt om informatie te krijgen.
- 22% van alle bezoeken aan de digitale klantenservice lopen al via de app.
- En na 2 maanden* wordt al 36% van alle bundel-aanpassingen gedaan via de app.

*Deze functionaliteit is sinds kort toegevoegd aan de app.

Makerstreet

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe