Mobile marketing met Chameleon platform

Omschrijving

Meer leads en hogere omzet door Chameleon platform dat print en online op elkaar laat aansluiten.

Achtergronden van deze case

Magazines, kranten en andere print uitingen staan vol advertenties met QR codes. Vaak leveren die advertenties te veel of ongerichte content op waardoor bezoekers afhaken en er geen conversie plaatsvindt.

Doel

Joh. Enschedé Endeavour Media wilde een idee laten uitwerken voor leadgeneratie en omzetverhoging door het optimaliseren van de aansluiting tussen print en online.



Resultaat

iPROFS heeft een mobile marketing platform ontwikkeld dat dit mogelijk maakt, het zgn. Chameleon platform. Een belangrijk onderdeel van het Chameleon platform is een voor smartphones en tablets geoptimaliseerd contentmanagementsysteem dat door de adverteerder zelf ingericht kan worden, waardoor de time to market kort is en makkelijk te beheren is.

Dit platform is eerst gebouwd specifiek voor posterijen, zoals PostNL. Zij heeft hier inmiddels succesvolle campagnes mee gedaan. Onder andere met scanbare jubileumpostzegels van 50 jaar Golden Earring. Als gevolg van dit succes heeft Joh. Enschedé Endeavour Media ook klanten buiten de postmarkt gekregen.

iPROFS heeft ook succes gehad met het Chameleon platform. Er is een scanbare advertentie verschenen in de Emerce 100 en dat heeft 34 potentiële nieuwe klanten opgeleverd. Daarnaast worden er scanbare visitekaartjes gebruikt gebaseerd op het Chameleon platform.

+ Voeg case toe