Hendi: Modernisering van IT-tools

Omschrijving

Een moderniseringsslag voor Hendi op basis van inRiver Product Marketing Cloud en Magento Commerce Cloud pakket met b2b module.

Doel

Het snelgroeiende Hendi maakte gebruik van een website zonder bestelmogelijkheden. Een groot deel van de orders kwam via mail, telefoon of fax binnen en moest handmatig verwerkt worden. Daarnaast beschikte de gebruikte productinformatie database niet over de gewenste functionaliteit. Door deze factoren was een situatie ontstaan die de toekomstbestendigheid en efficiency sterk beïnvloedde. Tijd voor een moderniseringsslag.

Resultaat

De eerste stap
Stap één in het moderniseringsproces was de zoektocht naar een vervanger voor de productinformatie database. Gekozen werd voor inRiver Product Marketing Cloud (iPMC). Een cloud-based SAAS-product met een heldere interface, goede ondersteuning voor meertaligheid, optimale omnichannel mogelijkheden en een integratie mogelijkheid met InDesign voor catalogusproductie.

Na een implementatieproces, was de iPMC-oplossing klaar voor gebruik. Binnen die vier maanden was de bestaande database uitgepluisd, een nieuw datamodel opgesteld, er waren scripts ontwikkeld om bestaande data in iPMC te kunnen importeren en alle beschikbare informatie was geüpload in iPMC. Ongeveer 3.000 SKU’s in 1.700 producten in 13 talen met +/- 10.000 afbeeldingen en documenten.

Stap twee: De website
Nadat de productinformatie beheerd kon worden in één centrale bron, was de volgende stap in het moderniseringsproces om de website onder handen te nemen. Deze was tot dan toe gericht op het geven van informatie en had geen bestelfunctionaliteit. De verkoopafdeling van Hendi was hierdoor voornamelijk bezig met orderentry in plaats van met verkoopondersteuning. Belangrijke eis voor de nieuwe website was dus: b2b shopfunctionaliteit.

Overige informatie

Magento Commerce Cloud b2b
Hendi maakte de keuze voor het Magento Commerce Cloud pakket met b2b module. De wensen die opgesteld waren, konden allemaal afgevinkt worden door Magento. Daarnaast zit in de b2b-module van Magento standaard veel functionaliteit die eerder gemist werd door Hendi. Zo kan middels ‘Quick Order’ een klant op basis van een .csv bestand makkelijk orders toevoegen aan de winkelwagen, is het aanmaken van klantspecifieke catalogi en prijzen mogelijk en kunnen eenvoudig bestellijsten aangemaakt worden. Naast deze specifieke b2b-functionaliteit, is de Magento Page Builder een belangrijk onderdeel van het Magento Commerce Cloud pakket; een zeer gebruiksvriendelijke tool die helpt bij het creëren van nette en inspirerende contentpagina’s.

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe