Monuta Draaiboek

Omschrijving

Met het Draaiboek regelt de klant de uitvaart zelf.

Achtergronden van deze case

Consumenten kunnen tegenwoordig steeds meer online regelen. Lukkien introduceert deze ontwikkeling nu ook in een bijzondere bedrijfstak. Namelijk in de uitvaartbranche, in opdracht van Monuta.

Doel

Monuta heeft Lukkien verzocht om het vertrouwde persoonlijke contact met een uitvaartverzorger te behouden bij de vertaling naar een online omgeving waar mensen zelf bepalen hoe ze wat willen regelen. De propositie moet klanten helpen bij het doorlopen van dit emotioneel gezien moeilijke proces, bestaande uit verschillende taken die op verschillende momenten geregeld moeten worden. Nabestaanden moeten alle te maken keuzes met elkaar kunnen ‘delen’, zoals in het reguliere proces. Ze moeten de online dienstverlening zo ervaren dat zij centraal staan en niet de producten. Zo ontstaat er een proces waarbinnen een relatie kan worden opgebouwd. Empathie en conversie gaan hierbij hand in hand.

Resultaat

Voor Monuta ontwikkelde Lukkien het concept en de frontend voor het Draaiboek, een online platform met e-commercefunctionaliteit. Bij het overlijden komen veel emoties kijken, maar tegelijkertijd moet er een hoop geregeld worden. Het digitale Draaiboek helpt hierbij. De transparante planningstool doet dit aan de hand van een tijdslijn met instructiefilmpjes en een overzichtelijk productkeuzemenu met afgeronde en openstaande taken. Het digitale Draaiboek toont een veelzijdig assortiment van producten en diensten. Om onzekerheid en stress bij nabestaanden weg te nemen zijn er door Lukkien geproduceerde instructiefilmpjes in de tijdslijn opgenomen en worden er automatische alerts verstuurd. Ook is er een professionele 24-uurs service van Monuta beschikbaar voor telefonische terugkoppeling. Met het Draaiboek van Monuta regelt de klant de uitvaart zelf.

Lukkien

Ede
Lukkien
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe