Moxy Chatbot ‘Pillow Talk’

Omschrijving

Moxy Hotels, het 'stoute zusje’ van Marriott is in de Houthavens in Amsterdam neergestreken. Als ‘limited service concept' is Moxy anders dan je van het luxe Marriott gewend bent. Nog steeds supercomfortabel, maar een stuk minder stijfjes. Voor Moxy Amsterdam maakten we een chatbot die de ouderwetse receptionist vervangt.

Doel

Een internationaal hart met een lokale ziel. Moxy wil reizigers verbinden met de creatieve sfeer van Amsterdam. Moxy is een plaats voor de work & play van onze levendige stad, en wil in het centrum staan van waar het allemaal gebeurt.

"We zijn niet wat je gewend bent, we zijn beter." Moxy doet dingen graag anders. Voor sommige reizigers is dat wennen; je moet het even snappen. Want dat je gewoon zelf achter de espressomachine mag gaan staan om je flat white te maken is niet bij veel hotels in dit segment gebruikelijk. Moxy gaat over jezelf helpen. Dat is de Moxy Mindset.

De Moxy-chatbot geeft je een uitgebreide kaart van het gebied, instructies over hoe je makkelijk de weg kunt vinden, regelmatig bijgewerkte tips voor de beste plekken om te lunchen of te dineren, de hipste culturele highlights, en zal je zelfs af en toe verrassen met hints over die geheime pop-up rave om de hoek. Veel handiger dan een Lonely Planet meeslepen.

Ook op je kamer heb je veel aan de chatbot. Je kunt de bot vragen om een uurtje met een personal trainer in de gym van Moxy te boeken, kijken of het zwembad ’s avonds nog open is, of gewoon wat er voor cocktails bij de bar te krijgen zijn.

Resultaat

Tijdens de feestelijke opening zijn op strategische plekken door het hele hotel stickers aangebracht met de URL van de chatbot en een QR-code. Sta je op de lift te wachten? Mooi even tijd om de code te scannen en de chatbot te openen. Sta je bij de receptie om een vraag te stellen? Ook daar is een code misschien sneller. Sterker nog, waarom zou je nog naar de receptie gaan? De Moxy chatbot helpt je vanuit het comfort van je eigen hotelkamer.

Op het openingsfeest is de chatbot door driekwart van de bezoekers gebruikt om wegwijs te worden in het hotel! De gebruikers waren gemiddeld 40 seconden actief en stuurden gemiddeld 8 berichten. Vanuit deze succesvolle pilot zijn we met Moxy bezig met de doorontwikkeling van de chatbot tot een essentieel ingrediënt voor millennials voor, tijdens en na hun verblijf in de Moxy.

A Bigger Circle

Amsterdam
A Bigger Circle
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe