Naïf Care - Innovatieve profielverrijking met chatbot

Omschrijving

Creatieve, innovatieve oplossing voor profielverrijking binnen de mailinglijst van Naïf Care. Met een dynamische chat die zich aanpast aan de gegeven antwoorden, worden zelfs de meest persoonlijke vragen vrijwillig beantwoord. Deze chat is onderdeel van een engagement campagne en maakt het mogelijk een heel specifiek persoonlijk aanbod te doen.

Doel

De verdeelde doelgroep van Naïf is bepalend voor de interesse in verzorgingsproducten voor baby en kind en/of volwassenen. De uitdaging ligt bij het verzamelen van informatie in een zo vroeg mogelijk stadium van de klantreis om daarmee de (potentiële) klant van de juiste content en aanbod te voorzien.

De oplossing hiervoor is een engagement campagne, waarbij profielverrijking centraal staat. Om daarbij af te wijken van een statische pagina, is een landingspagina in de vorm van een chat gecreëerd. Deze sluit volledig aan bij de persoonlijke benadering van Naïf, waarbij het gevoel van “in een gesprek zijn” een positief effect heeft op het afronden van het profiel. Bij afronding van het gesprek wordt de bezoeker naar de webshop geleid door een aantal passende productcategorieën voor te leggen.

De uitwerking van de chat is tot stand gekomen in een samenwerking tussen MailCampaigns en Naïf Care. De e-mailmarketing strategie is gecombineerd met de kennis van Naïf over de doelgroep. Welke vragen moeten gesteld worden om een zo volledig mogelijk profiel te vullen, op een efficiënte manier? Te veel vragen leiden mogelijk tot afhaken.

De volgorde van vragen is bewust zo opgezet dat de belangrijkste info als eerste wordt uitgevraagd. Alle antwoorden worden namelijk tussentijds opgeslagen, niet pas bij volledige afronding van het profiel. Aan de hand van de aangegeven interesse wordt een of meerdere diepte vragen gesteld.

Resultaat

Resultaten laten o.a. zien dat zelf de meest persoonlijke vragen beantwoord worden. Voorbeeld: zwangere vrouwen worden gevraagd hoeveel weken zij in verwachting zijn. 94% beantwoordt deze niet verplichte vraag. Het antwoord is ontzettend waardevol voor Naïf. In totaal rondt 78% van de bezoekers het volledige gesprek af. 15% klikt door naar de webshop, waarvan 4,1% converteert.

MailCampaigns

Breda
MailCampaigns
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe