Nederlandse Loterij

Omschrijving

De wereld van loterijen en online gaming is aan het veranderen. Met de opkomst van e- commerce, nieuwe toetreders en veranderende wetgeving is de markt voor de merken van Nederlandse Loterij dynamischer dan tien jaar geleden.

Doel


Sinds 2016 zijn zeven bekende spelmerken onderdeel van één overkoepelende organisatie: Nederlandse Loterij. Fabrique was voor de fusie in 2016 al de digital design partner van een aantal van deze merken. We helpen ze met het bewaken van de balans tussen Nederlandse Loterij en de onderliggende merken, en van de user experience in hun hele web-landschap.

Resultaat

Simpele UX bij complexe business rules
Heb je je wel eens afgevraagd wat er gebeurt als je vlák voor een trekking een abonnement afsluit, waardoor je machtiging niet op tijd kan zijn? Wat er in een groepsspel gebeurt als één iemand de inzet wil verhogen? Wat er met je online wallet gebeurt als je die gedroomde miljoen wint? Wij wel. Want een eenvoudige experience betekent meer spelplezier, én meer conversie.


Design, optimalisatie & training
Tijdens intensieve Scrums leveren we digital design voor branding én conversie voor verschillende merken: Staatsloterij, Lotto, EuroJackpot, Miljoenenspel, Krasloten. Daarnaast assisteren we doorlopend bij het up-to-date houden van de verschillende platforms en het optimalisatieproces. Dit doen we in samenwerking met hun in-house content- en AB- testteam.


Spelplezier op één
In alles wat we doen voor Nederlandse Loterij staat spelplezier voorop. In intensieve samenwerking met Nederlandse Loterij en implementatiepartijen zorgen we dagelijks voor een glimlach bij honderdduizenden deelnemers.
In onze tienjarige samenwerking hebben wij en implementatiepartner Q42 met Nederlandse Loterij en haar merken veel avonturen beleefd en resultaten geboekt.

Overige informatie


Fabrique

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe