Diamond Point: Magento e-commerceplatform

Omschrijving

Voor het Nederlandse sieradenmerk Diamond Point.Nieuw ontwikkelden we een nieuw e-commerceplatform op basis van Magento.

Doel

Het bestaande e-commerceplatform dat in gebruik was bij Diamond Point voordat ze in contact kwamen met XSARUS, heeft vele jaren voorzien in de behoefte die Diamond Point op dat moment had. Omdat het platform steeds verder verouderde en er weinig ruimte was voor doorontwikkeling en nieuwe features, besloot Diamond Point zich te oriënteren op een nieuw platform.

De wensen die uitgesproken werden:
• Het nieuwe e-commerceplatform moet toekomstproof zijn en dus ruimte bieden voor doorontwikkeling;
• Het moet een stabiele omgeving zijn;
• De snelheid en usability van de website en webshop moet sterk verbeteren ten opzichte van de huidige situatie.

Resultaat

Op basis van de wensen, adviseerde XSARUS om de nieuwste versie van het Magento commerceplatform te implementeren. Voor Diamond Point voorziet Magento in de basis al voor een groot deel in de behoeften. Waar nog functionaliteit ontbreekt, is deze uitgebreid door de aanschaf van diverse extensies. Een groot voordeel van Magento; De uitbreidingsmogelijkheid door middel van extensies, voorkomt dat er maatwerk nodig is. De opties zijn hierdoor oneindig, zonder dat de kosten onnodig hoog oplopen.

Concept & Design
Tijdens de conceptfase focuste het designteam van XSARUS zich onder andere op de juiste online vertaling van het bestaande brandbook. Belangrijk voor Diamond Point is om de zachte, vriendelijke en open uitstraling online door te trekken. Door het gebruik van zachte kleurtonen en veel witruimte oogt het geheel rustig en vriendelijk. Om meer beleving te kunnen creëren zijn extra elementen als bannering en one-line iconen toegevoegd. De iconen zijn zorgvuldig uitgetekend naar de look & feel van Diamond Point en worden nu gebruikt om verschillende functionaliteiten in de webshop aan te duiden.

Ook werd een customer journey sessie georganiseerd om vanuit bestaande persona's de knelpunten van het huidige platform in kaart te brengen. Vervolgens zijn nieuwe wireframes opgezet van de belangrijkste pagina’s in de shopflow. Uiteraard zijn learnings vanuit de customer journey sessie verwerkt in nieuwe functionaliteiten en bestaande elementen verder verduidelijkt. Hiermee sluit de nieuwe shop van Diamond Point beter aan bij de behoefte van haar eindgebruikers.

Overige informatie

Wanneer we in gesprek gaan met Tamara van der Valk, Manager Marketing bij Diamond Point, en haar vragen welke voordelen Magento nu voor Diamond Point biedt volgen er een aantal: “De checkout is enorm verbeterd, dat is wel één van de biggest wins voor ons. We zien dan ook een algehele conversiestijging van 11% op de gehele webshop. Daarnaast is het beheer van productcategorieën veel makkelijker geworden en hebben we nu dankzij de Page Builder meer mogelijkheden om contentpagina’s er goed uit te laten zien. Ook is er meer ruimte gekomen om promoties aan te jagen door middel van bannering.”

Belangrijk voor Diamond Point zijn ook de shop-in-shops. Deze zijn nu dan ook makkelijker vindbaar op de website. Een andere belangrijke pijler is service. Ook dit is, mede dankzij de ruimte voor goede communicatie, duidelijker naar voren gebracht.

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe