Nieuwe marketingstrategie

Omschrijving

The Safety Network is een samenwerkingsverband van meerdere bedrijven op het gebied van (brand)veiligheid en arbozorg. Het collectief heeft als missie gesteld om de veiligheid van Nederland te verbeteren. The Safety Network was op zoek naar een nieuwe marketingpartner.

Doel

Om de marketingstrategie van The Safety Network naar een hoger niveau te tillen en vorm te geven, werd B.made ingeschakeld. De uitdaging lag in het bundelen van de krachten, elk bedrijf heeft namelijk een eigen unieke visie, strategie en dienstverlening. Daarom werden marketingsessies gehouden met drie bedrijven van The Safety Network: Jonkman, TSA Safety Services en S2N.

Door de juiste vragen te stellen, gingen we terug naar de kern van het merk. Bij deze marketingsessies waren van ieder bedrijf medewerkers aanwezig. Zij vormen tenslotte het bedrijf, en konden de vragen het beste beantwoorden. De uitkomsten van deze sessies dienden als handvatten voor de overige bedrijven. Zij kunnen aan de slag met een template van het door ons ontwikkelde marketingmodel.

Om invulling te geven aan de gekozen strategie, hielden we een contentsessie. De verzamelde informatie moest leiden tot één concrete aanpak én een gevulde contentkalender. De sessie had verder als doel om de deelnemers te inspireren, zodat zij voortaan zelf aansprekende content kunnen maken.

De contentsessie was een interactieve en inspirerende middag, waar de deelnemers hun creatieve ideeën kwijt konden. Met behulp van post-its konden zij verschillende soorten content en succesverhalen creëren. Dit maakt het bedenken en plaatsen van social mediaberichten ook gemakkelijker.

Resultaat

Dankzij de marketingsessies kunnen TSA, S2N en Jonkman weer vooruit met een nieuwe marketingstrategie. Met behulp van een concrete aanpak kan er in het vervolg gericht samengewerkt worden aan de marketingcommunicatie. De conclusies en aanbevelingen kunnen bovendien op het gemak worden teruggelezen in een totaalrapport. Om The Safety Network de eerste maanden op weg te helpen, is een goed gevulde contentkalender opgeleverd, en hulp geboden bij het inrichten van het proces om content te produceren.

B.made

Rotterdam
B.made
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe