Nieuwe website versterkt merkidentiteit en verdubbelt leads

Omschrijving

Sigma Solutions ontwikkelde een online catalogus voor LEOXX, zodat architecten, interieurontwerpers en projectinrichters om op hun eigen manier kunnen navigeren of tot een product komen.

Dat is bijzonder, omdat de menustructuur gebaseerd is op het intuïtieve zoekgedrag van de klanten.

Doel

"Met LEOXX heb je de vrijheid. De vrijheid om anders te zijn."

Dat is de FEEL FREE-gedachte van LEOXX, een eigenzinnige onderneming in innovatieve projectvloeren op basis van duurzame of gerecyclede materialen. Deze gedachte is de fundering van het bedrijf en versterkt haar merkidentiteit.

Doelstellingen & Wensen LEOXX

- Faciliteren van de bezoeker
- Leadgeneratie met behulp van internet, waarbij een verzonden staalaanvraag de belangrijkste lead is
- Branding

Wensen van LEOXX zijn onder andere:
- Realisatie van ambitieuze groeidoelstellingen, waarbij de business van LEOXX in een aantal jaar substantieel (>50%) moet groeien met behulp van online.
- Design en functionaliteit van de website moeten aansluiten bij de ‘Feel Free’ kernwaarde van LEOXX.
- Gebruiksvriendelijk CMS, waarbinnen LEOXX veel vrijheid heeft om wijzigingen door te voeren.

Resultaat

FEEL FREE TO DO IT YOUR WAY

Om deze gedachte kracht bij te zetten ontwikkelde Sigma Solutions een website die dezelfde vrijheid naar haar klanten en prospects uitstraalde.

Wij ontwikkelden een website met een online catalogus die architecten, interieurontwerpers en projectinrichters de vrijheid geeft om op hun eigen manier te navigeren of tot een product te komen. Ze worden via de menustructuur niet gedwongen om een bepaalde navigatieroute te volgen, maar bepalen geheel zelf hun weg.

De menustructuur is gebaseerd op het intuïtieve zoekgedrag van de klanten. Zo kunnen zij zoeken via de toepassing van hun interieurproject (bijvoorbeeld kantoren), de gewenste kleur van het tapijt, het gewenste dessin, het formaat waarin het tapijt geleverd wordt of het merk of label. Door te filteren op deze categorieën vindt de bezoeker snel het gewenste product, dat hij via de gratis stalenservice direct kan aanvragen.

ONLINE CATALOGUS, GEEN WEBSHOP
De klanten van LEOXX willen graag zien en voelen. Zien doen zij op de website en voelen doen zij als zij de stalen thuis hebben ontvangen. Om deze reden is er bewust gekozen om geen online transactiemogelijkheid te bieden. De daadwerkelijke verkoop vindt dan ook offline plaats.

Naast het faciliteren van de bezoeker heeft de website ook een ander doel: het genereren van meer leads. De online catalogus is daarom zo opgebouwd dat hij de vindbaarheid via zoekmachines vergroot. Met effect. In een jaar tijd is aantal websitebezoeken met meer dan 100% gegroeid en is de groei in online leads meer dan 50% gestegen.

Overige informatie

Bekijk de uitgebreide case via: http://goo.gl/0iXKNu

Sigma Solutions

Alkmaar
Sigma Solutions
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

Tags

+ Voeg case toe