#nsfavourites

Omschrijving

De Nederlandse Spoorwegen willen abonnementhouders stimuleren vaker gebruik te maken van hun abonnement. Doelstelling hiervan is retentie. Klanten worden door #nsfavourites geactiveerd, enerzijds met inspirerende content in de vorm van een praktische en eigentijds vormgegeven gids, anderzijds met 16 aantrekkelijke aanbiedingen.

Doel

Doelstelling van het online magazine is klanten te inspireren om vaker met de trein op stap te gaan, het realiseren van additionele omzet. Secundaire doelstellingen zijn: Churnverlaging, Klanttevredenheid, e-mail capture & engagement.

Resultaat

Het resultaat is #nsfavourites, een responsive digitaal magazine met 4 stedengidsen, verkozen door vooraanstaande Nederlandse bloggers en influentials en 16 aantrekkelijke aanbiedingen. In het digitale magazine kan de gebruiker zelf een lijstje favourites samenstellen en bewaren, en bovendien wordt de snelste route van het station naar elke tip eenvoudig weergegeven. Maar liefst 700.000 vaste klanten van NS zijn via een e-mailcampagne uitgenodigd dit magazine te bekijken.

Onderzoek wees uit dat het online magazine #nsfavourites een positief effect heeft op het merk NS en dat de algemene gebruikerswaardering hoog is. Zo geeft 81% van de respondenten aan zich geïnspireerd te voelen om vaker te reizen en zou graag #nsfavourites vaker te lezen. 62% van de respondenten waardeert de inhoud als uniek en onderscheidend.

#nsfavourites werd gemaakt in opdracht van NS. G+J Custom Content was verantwoordelijk voor concept, design en content. DutchGiraffe voor technische realisatie en NS sales en sourcing voor de aanbiedingen.

DutchGiraffe | Digital Creatives

Den Haag
DutchGiraffe | Digital Creatives
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe