Nutricia voor Jou

Omschrijving

‘Nutricia voor Jou’ is hét online platform waar moeders een schat aan informatie kunnen vinden over de ontwikkeling en voeding van hun baby en peuter. Lukkien heeft samen met Nutricia dit – op Sitecore gebouwde – platform opnieuw vormgegeven en ingericht waardoor iedere bezoeker voor haar relevante content en services

Doel

Nutricia wil voor moeders in Nederland en België de ‘brand of first choice’ zijn en heeft daarom als doelstelling om een echte partner te zijn van moeders in de bijzondere reis van conceptie, zwangerschap en de zorg voor baby en peuter. Dit doet het merk – onder andere – door Nutricia voor Jou: een platform vol betrouwbare en relevante informatie.

De ‘Mother’s Journey’ is voor iedere moeder uniek, en daarop wil Nutricia inspelen door de moeders zo gepersonaliseerd mogelijk van dienst te zijn.

De opdracht voor Lukkien was om het platform opnieuw in te richten en vorm te geven met dat doel voor ogen. De individuele bezoeker moet precies die informatie, tools en producten aangeboden krijgen die voor haar, in haar fase van moederschap, relevant zijn. Informatie die zij over zichzelf en haar kindje met Nutricia deelt moet leiden tot een nóg persoonlijkere ervaring. Uiteraard zo gebruiksvriendelijk als mogelijk: via 1 account, over alle mogelijke platforms en devices en met goede mogelijkheden voor e-DM. Het platform moet ook ingericht zijn voor e-Commerce toepassingen en invulling geven aan de omnichannel strategie van Nutricia.

Uiteraard moeten ook de Nutricia-merken Nutrilon, Bambix en Olvarit een logische plek krijgen op dit platform, met wederzijds voordeel: de merken moeten profiteren van hun positie op Nutricia voor Jou en het platform moet verrijkt worden door de content van de verschillende merken.

Resultaat

Het platform moet relevante content kunnen bieden voor alle bezoekers. De oplossing is daarom gebouwd op basis van Sitecore, waardoor we de individuele bezoeker herkennen, informatie over haar, haar kindje en haar gedrag opslaan en daarop de meest relevante content aanbieden.

De rode lijn in vormgeving en UX is de ‘Mother’s Journey’ zélf: de tijdlijn van preconceptie tot en met het 3e levensjaar van het kindje. De ‘bekende’ bezoekster wordt direct op de juiste plek in haar journey geplaatst terwijl een niet geregistreerde bezoeker een gebruiksvriendelijke navigatietool krijgt aangeboden.

Met een gepersonaliseerde ‘mijn’ omgeving met een Single Sign On en gekoppelde mobiele app haken wij in op de behoefte van de moderne, ‘connected’ moeder. Geïntegreerd in het platform is een volledige webshop die moeders in staat stellen Nutrilon, Bambix en Olvarit te bestellen. Met haar account kan de moeder zelfs buiten winkeltijden Nutrilon kopen bij de speciale vending machines, nu als pilot op Utrecht CS.

Nutricia voor Jou is op locatie bij Lukkien gerealiseerd, door een multidisciplinair SCRUM-team. De mensen van Nutricia waren persoonlijk aanwezig bij Lukkien en zaten zo dicht op het proces. Middels de SCRUM-methodiek werd ook de kwaliteit en de continuïteit over alle kanalen gewaarborgd.

Het platform is in januari 2015 gelanceerd. Tijdens de Negenmaandenbeurs heeft Nutricia het platform aan duizenden moeders en moeders in spe gepresenteerd. Daar was een nieuwe, unieke omnichannel-feature te gebruiken: een PIN-betaalmodule gekoppeld aan de e-commerce oplossing waardoor de bezoekers ter plekke afrekenen en de producten thuisbezorgd krijgen.

Lukkien

Ede
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe