Online Activatie MijnKassabon: van 25.000 naar 175.000 downl

Omschrijving

Altijd voordeel aan de kassa, geen gedoe meer met garantiebewijzen en maximale controle over je budget. Eén app, altijd voordeel! Voor MijnKassabon ontwikkelde Triggerfish een complete activatie van positionering en website t/m online marketing. Het resultaat: van 25.000 naar 175.000 gebruikers.

Doel

MijnKassabon is een ambitieuze en snelgroeiende startup. Ontstaan vanuit eigen frustratie bij garantieproblemen door een verloren kassabon. Om een einde te maken aan deze frustratie is MijnKassabon opgericht: Een eenvoudige App waarmee je kassabonnen en klantenkaarten kunt digitaliseren.

De vraag:
De App was klaar en de eerste downloads werden werkelijkheid, echter kwam het tempo waarmee het aantal App gebruikers groeide, niet overeen met de torenhoge ambities van oprichter Mo Radjab. Aan garantie en kassabonnen is veel wetgeving gebonden. Helaas weten weinig mensen dat een digitale bon ook rechtsgeldig is en een hoop (papieren) gedoe kunt besparen. Mo is een man met een duidelijke missie: Zoveel mogelijk mensen helpen om een einde te maken aan deze ‘ouderwetse’ kassabon problematiek.
Kortom, de naamsbekendheid en het aantal App gebruikers moest stijgen. In snel tempo!

De missie was helder. De externe communicatie niet. De propositie voor de retail en die van de consument liepen door elkaar heen, de communicatie was inside-out opgezet en de uitstraling was verouderd, functioneel en technisch. Alles bij elkaar gaf dit niet de juiste basis om de doelgroep te activeren om de App te gaan gebruiken.

Doelstellingen:
- Ontwikkelen van een duidelijke positionering en propositie.
- Een nieuwe uitstraling, doorvertaald in een website & online activatie middelen.
- Naamsbekendheid en behoefte voor de App creëren.
- 50.000 downloads binnen 6 maanden.
- Een succesvolle basis leggen voor (internationale) doorontwikkeling en investeringsronden.

Resultaat

Alle ingrediënten voor succes waren aanwezig. Een gave App, een duidelijke missie en een grote behoefte in de markt waarvan men niet weet dat er een eenvoudige oplossing voor is.

Triggerfish heeft de online activatie van Mijnkassabon in drie stappen opgepakt:
Propositie ontwikkeling & online activatie-strategie
Vanaf de basis hebben we de propositie opnieuw opgebouwd. De inside-out communicatie is vertaald van USP’s van de App naar UBR’s voor de gebruiker. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe communicatielijn en uitstraling. Met een salespitch voor de diverse onderdelen en doelgroepen die inspeelt op de ‘bekende’ problematiek en de nog ‘onbekende’ oplossing.

Vanuit de propositie hebben we een online activatie-strategie ontwikkeld, bestaande uit:
-Salesfunnel met activatie in de diverse touchpoints richting een download.
-Een mediaplan doorgerekend op potentieel bereik, actie en resultaat.
-Een contentstrategie.

Lancering nieuwe website
De website is de grande-finale in de salesfunnel die moet aanzetten tot een download. Er is daarom gekozen om de website kort, bondig en recht op z’n doel af in te richten: Inspireren dat er een oplossing is voor het probleem, informeren over de voordelen en het gebruik van de App en converteren richting een download.

Doorlopende activatie
Het marketingteam van Triggerfish werkt nauw samen met MijnKassabon om meer gebruikers te verleiden. Hiervoor worden o.a. social targetting. Op dit moment wordt er gewerkt aan een uitbreiding van de website om de contentstrategie naar een volgend niveau te tillen.

Resultaat
-Van 25.000 naar 175.000 gebruikers in 6 maanden
-Top 10-50 notering in NL App store
-Vanuit de propositie vertrouwen gewonnen van investeerders: 1 miljoen+, inclusief Seal-of-excellence EU.

Triggerfish! Online activatiebureau

Zwolle
Triggerfish! Online activatiebureau
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe