Online platform voor Aviko

Omschrijving

Aviko's wens was een beter beheersbare online omgeving en deze verduurzamen. Belangrijk was echter dat de marketing afdeling niet beperkt zou worden in haar ideeën en wensen. Binnen een korte periode moesten binnen één online omgeving de corporate website, recruitmentsite en een overkoepelend portaal gerealiseerd worden.

Doel

Aviko's wens was een beter beheersbare online omgeving en deze verduurzamen. Belangrijk was echter dat de marketing afdeling niet beperkt zou worden in haar ideeën en wensen. Binnen een korte periode moesten binnen één online omgeving de corporate website, recruitmentsite en een overkoepelend portaal gerealiseerd worden.

Specifiek voor de recruitmentsite was het belangrijk dat de online omgeving gekoppeld kon worden met recruitment software, om de efficiëntie te vergroten.

Daarnaast wilde de Marketing afdeling graag één platform waarin zij alle foodservice websites en productinformatie konden beheren.


Resultaat

Axendo heeft twee Umbraco platforms ontwikkeld. Eén voor de corporate website, recruitmentsite en het overkoepelend portaal en één voor alle foodservice websites van Aviko. Dit heeft geresulteerd in:

- Mogelijkheid hergebruik functionaliteiten en templates
- Korte doorlooptijd voor ontwikkeling nieuwe websites (zoals recent bijvoorbeeld voor China)
- Kostenbesparingkostenbesparing
- Meertalige websites
- Responsive websites voor een goede mobiele weergave
- Vermindering workload Marketing, alle productinformatie hoeft maar op één plaats bijgehouden te worden,
- Vermindering workload HR, alle informatie hoeft maar op één plaats bijgehouden te worden doordat de recruitmentsite gekoppeld is aan het recruitment softwarepakket Connexys.

Het beter beheersbaar maken van de verschillende websites is bereikt. De ICT afdeling heeft overzicht en controle over het platform, terwijl de internationale marketing afdeling voldoende ruimte heeft om nieuwe websites, ideeën en functionaliteiten te creëren binnen het platform.

+ Voeg case toe