Online re-branding van Previder.nl

Omschrijving

Voor de nieuwe website van Previder heeft Gladior een re-branding traject uitgevoerd.

Achtergronden van deze case

Een naamsverandering van een bedrijf is een intensief traject. In het bijzonder verdient de bedrijfswebsite binnen dit traject extra aandacht, want naast een nieuw design zal de website ook verhuizen naar een nieuw webadres. Wanneer er in het verleden flink is geïnvesteerd in een sterke online positie van de ‘oude’ website, is het natuurlijk zonde om de verworven positionering te zien verdwijnen in de nieuwe situatie. Met een goed online re-branding traject kan een bedrijfswebsite op een nieuw adres zijn (be)zoekers, vindbaarheid en positionering behouden. Dit traject is reeds met succes uitgevoerd voor Previder.

Om de online verhuizing van Introweb naar Previder in goede banen te leiden, is Gladior, onderdeel van de Innovadis Groep, ingeschakeld. Gladior onderzocht de website van introweb.nl en schreef een plan om zoveel mogelijk reeds opgebouwde vindbaarheid in zoekmachines, populariteit en verkeer naar de nieuwe website van Previder te waarborgen. Daarbij adviseerde Gladior hoe Previder meer relevante bezoekers vanuit de zoekmachines naar de website kan trekken.

In dit uitgebreide voortraject zoekt Gladior precies uit welke delen van de oude website voor de meeste bezoekers verantwoordelijk zijn en hoe dit kan worden opgevangen met de nieuwe website. Het adviesrapport bevat standaard een SEO technische analyse, waarmee Gladior aanbeveelt hoe Previder een zo goed mogelijke exposure in zoekmachines kan handhaven. Op basis van dit adviesrapport heeft Previder zelf de benodigde acties uitgevoerd. Gladior controleert en rapporteert nu periodiek het verkeer uit zoekmachines naar de Previder website.

Doel

Het zoveel mogelijk overhevelen van de oorspronkelijke bezoekers, linkpopulariteit en kracht van de 'oude' website naar de nieuwe website op het nieuwe internetadres/domein. Tevens de opdrachtgever adviseren hoe zij zo goed mogelijk de nieuwe website positioneren op het internet.

Resultaat

Het traject blijkt een succes. Het aantal bezoekers op de website was binnen korte tijd weer op pijl en is inmiddels licht gestegen in vergelijking met de oude situatie. Binnen enkele maanden oversteeg het wekelijks aantal zoekopdrachten gerelateerd aan Previder het aantal zoekopdrachten die “Introweb” bevatten. Bovendien is de online populariteit behouden en kan het bedrijf nu meer inzetten op het versterken van de online positie. In de webstatistieken is tevens te zien dat Previder met de nieuwe website gemiddeld 13% meer bezoekers uit de zoekmachines haalt.

Gladior

Enschede
Gladior
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe