Only for Men koppelt webshop aan voorraden van leveranciers

Omschrijving

Only for Men realiseert een hogere online conversie en minder nee-verkopen doordat ze bredere en diepere collecties aanbieden op hun webshop dan voorheen. Dit is mogelijk dankzij een aansluiting met Stockbase. Dit online platform faciliteert een koppeling met de vrije voorraden van leveranciers van Only for Men.

Doel

Only for Men wilde nee-verkoop minimaliseren en meer traffic genereren naar de webshop via zoekmachines. Dit leidt vervolgens ook tot meer traffic naar de winkels omdat consumenten zich online oriënteren en zien dat het aanbod groot is. Daarnaast wil Only for Men topservice bieden door consumenten altijd te kunnen bedienen. Stockbase is hiervoor de oplossing omdat dit online platform vrije voorraden van leveranciers beschikbaar stelt aan retailers. Hierdoor profiteert de retailer van een groter collectieaanbod tot wel 75%. Dat verhoogt vervolgens de vindbaarheid in zoekmachines.

Resultaat

Doordat de webshop van Only for Men in verbinding staat met de vrije voorraden van onder andere Van Bommel schoenen, Profuomo herenmode en jeansmerk PME Legend, is het webshopaanbod van deze merken op onlyformen.nl en onlyformen.be veel groter dan voorheen. De conversie nam per merk met gemiddeld 40% toe omdat de klant kan kiezen uit een breder en dieper assortiment.

Een bredere en diepere collectie betekent eveneens meer relevantie in zoekmachines indien er een juiste SEO-strategie wordt gehanteerd. Stockbase draagt aantoonbaar bij aan een betere vindbaarheid op de gekoppelde merken en de daaraan gelieerde productcategorieën.

Door de webshop met aangesloten Stockbase-merken ook naar de 12 winkels van Only for Men te brengen middels een webshopkiosk, worden consumenten direct bediend. Afhankelijk van het aantal m2 in een winkel wordt het type kiosk bepaald. In kleine winkels gaat het via een iPad en de grote winkels hebben een zuil.

Een artikel dat niet in de winkel aanwezig is, kan worden besteld via de webshopkiosk. Consumenten kunnen instore webshop-aankopen direct afrekenen aan de kassa. Dit proces verloopt volledig geautomatiseerd, dit leidt tot een aanzienlijke efficiencyverbetering en omarming van het e-commercekanaal door winkelpersoneel.

Door de koppeling van alle voorraadlocaties (magazijn en winkels van Only for Men en de voorraden van leveranciers via Stockbase) biedt Only for Men een compleet assortiment aan via de (instore) webshop(s).

Overige informatie

Het logistieke en financiële proces bij Only for Men is volledig geïntegreerd door fashion software leverancier ACA. E-commercebureau Divide is de webshopleverancier van Only for Men. Divide en ACA zijn technologiepartners van Stockbase waardoor een koppeling met Stockbase gemakkelijk is gemaakt. Andere webshopleveranciers zoals Webatvantage en Factif en softwareleveranciers zoals Softwear, R2 Retail, Vendit, Reflecta, Gencom en OSL Europe zijn ook partner van Stockbase.

Only for Men is een one stop-shop voor de moderne man. Alles op het gebied van mode en meer in business, casuals, jeans en schoenen onder één dak. Daarnaast voert Only for Men tien ijzersterke private brands met elk een eigen gezicht en doelgroep. De retailer zorgt altijd voor vernieuwende accessoires en onverwachte gimmicks en gadgets.

+ Voeg case toe