Erfpacht overstapportaal

Omschrijving

De gemeente Amsterdam heeft besloten over te gaan naar een nieuwe erfpachtregeling en 150.000 burgers dienen over te stappen naar deze nieuwe regeling en dienen goed en juist geïnformeerd te worden over hun individuele situatie.

Doel

Wanneer grote aantallen burgers overstappen naar een nieuwe regeling is het essentieel dat zij goed worden geïnformeerd over hun specifieke situatie. De keuzemogelijkheden, financiële consequenties en meer zijn immers persoonsgebonden. De gemeente besloot daarom een portaal op te zetten dat de juiste informatie op een geautomatiseerde manier verstrekt en de overstap op die manier makkelijk en toegankelijk maakt. Voor de bouw van dit portaal en alles daaromheen zijn wij ingeschakeld.
In goede samenwerking met een flink aantal medewerkers van de gemeente hebben we dit allemaal uitgezocht en helder kunnen krijgen. We zijn dan ook enorm trots op het feit dat het gelukt is om op 1 november 2017 live te gaan en hierdoor de hoge verwachtingen waar te maken.

Resultaat

Er is gekozen voor het product: Portaal

Het resultaat – constante vernieuwing
Ook na de oplevering is door ons continu in sprints gewerkt aan het portaal om deze door te ontwikkelen, naar aanleiding van een breed scala van aanvullende wensen vanuit de gemeente. Zo konden bijvoorbeeld ook uitzonderingsgevallen en bijzondere cases automatisch worden verwerkt en konden tenslotte ook aanvragen die deels handmatig verwerkt moesten worden, in het portaal terecht. Product owner Annemieke de Graaff was erg tevreden over de samenwerking tussen de gemeente en Go2People.

Go2People Websites BV

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe