Peugeot GTi Legend the Game

Omschrijving

Een volledig responsive HTML campagne game waarin je over een bevroren meer racet in een Peugeot 208 GTi 30th edition. Een game vol actie waarin je afbrekend ijs voor moet blijven om te overleven.

Doel

Peugeot kwam met de briefing om binnen 6 weken een online merkactivatie te bedenken én uit te rollen die net zo spectaculair is als het nieuwe model en zijn TV introductie. De 208 GTi 30th is een zeer exclusief model en markeert het 30-jarig jubileum van de GTi lijn van Peugeot. Om het model te lanceren werd een explosieve commercial geschoten vol actie (link:https://www.youtube.com/watch?v=9zTheyLIvRc).

Aan ons de uitdaging om zoveel mogelijk auto enthousiastelingen me te kunnen laten doen aan een activatie die naadloos bij de campagne aansloot. Wij bedachten een game die hier naadloos op aansluit en je het idee geeft dat je als een soort James Bond over een bevroren meer scheurt.

Naast de game en campagnesite, omvatte de briefing tevens creatie van online middelen, waaronder eDM’s, social berichten voor facebook & Twitter en bannersets.

Resultaat

De start was een video-prototype van de beleving van autoracen over ijs. Met behulp van 3D is de beste kijkhoek, camera afstand en gedrag van een racende auto over ijs exact gesimuleerd. Dit prototype fungeerde als leidraad voor het project.

Verschillende disciplines hebben tegelijkertijd gewerkt aan techniek, gamedesign, motion, design en game-mechanics. Gedurende de korte ontwikkelperiode werden zo aan het prototype steeds lagen toegevoegd. Hierdoor kon de klant continu meekijken en meebeslissen.

De game is volledig responsive opgezet in HTML5, en zowel de viewport als de bediening verschillen voor mobiele devices en desktops om de beste game ervaring te kunnen bieden. Alle designelementen worden middels CSS3D gemanipuleerd om een 3D omgeving te creëren. Het spel wordt gradueel moeilijker waardoor écht hoge scores voorbehouden blijven aan volhouders.

Om de game heen is een responsive actiesite gebouwd, waar de look & feel van de campagne naar interface en animatie is vertaald. Op desktop start de game met de commercial, die naadloos overgaat in het startscherm van de game. Dagelijks werd de highscore lijst geëxporteerd en ververst om nieuwe winnaars te kunnen uitroepen.

Het succes van de keuze om de game responsive te maken zien we duidelijk in de resultaten terug; meerdere gameplays per persoon gemiddeld op zowel mobiel en tablet (gemiddeld 5 gameplays) als op desktop (gemiddeld 8 gameplays), en een gemiddelde bezoeksduur tijdens de campagneperiode van ruim 3 minuten.

De case is tevens als succescase gedeeld in het wereldwijde netwerk van Peugeot, waarna Peugeot Duitsland de campagne heeft overgenomen en ingezet.

dpdk

Rotterdam
dpdk
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe