Peugeot RCZ Proefrace

Omschrijving

Een mobile first campagne game voor de spectaculaire Peugeot RCZ-R waarin je op mobiel of desktop over het Nürburgring circuit racet tegen Peugeot coureur Kevin Abbring. Ben jij sneller dan Kevin? Dan maak je kans op de ultieme Race Experience.

Doel

Bedenk een activatiecampagne omtrent te winnen tickets voor het race event op de Nurburgring in Duitsland van 2/4 juli. Neem de Mypeugeot drivers als startpunt voor e-DM en zorg dat zij geactiveerd worden om niet alleen mee te doen maar ook anderen uitnodigen om mee te doen met de actie.

Conversiedoel is om zoveel mogelijk likes te genereren voor de Peugeot Nederland Facebook pagina

Resultaat

Uitgaande van de te winnen tickets voor het race event op de Nürburgring hebben we een concept bedacht wat hier bij aansluit. We kozen de RCZ-R -het sportieve topmodel uit de Peugeot lijn- als hoofdrolspeler in een race over de Nürburgring.

De race gaat tussen de gebruiker en Peugeot fabriekscoureur Kevin Abbring. Je racet tegen elkaar over een exacte kopie van het circuit in strijd om de 1e plaats. Ben je sneller dan Kevin? Dan ding jij mee naar de hoofdprijs.

Om tegen Kevin te kunnen racen hebben we zijn race in de game opgenomen en projecteren we zijn auto naast die van jou in de race. Zo race je altijd tegen een tegenstander en zie je of je voor ligt of niet.

Het circuit is vanuit Google Maps getraced en volledig nagemaakt in visual design. Vervolgens is deze in 96 secties opgedeeld die stuk voor stuk ingeladen worden in de game zodra het nodig is.

De game is mobile first ontwikkeld, en als wereldwijde primeur in een HTML game werd gebruik gemaakt van de accelerometer in het device om de game te besturen. Dit stelt spelers in staat om hun mobiel of tablet te kantelen om de auto in de goede richting te sturen.

Tijdens de campagneperiode van 17 juni tot 29 juli hebben 8.402 gebruikers gezorgd voor 972 facebook likes op de Peugeot fanpage: een conversieratio van 10,4%.
De gemiddelde bezoeksduur was 02:09 minuten, bezoekers speelden gemiddeld 2,4 races uit. De game werd niet aangejaagd vanuit een mediabudget.

dpdk

Rotterdam
dpdk
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe