Pigs Innovation Tour

Omschrijving

Pigs Innovtion Tour is een interactief, crossmediaal project waarin vooruitstrevende varkenshouders leren van elkaar en een voorbeeld zijn voor collega's. Dit wordt mogelijk gemaakt door de inzet van online en offline tools. Fullmoon Simply Interactive realiseerde in opdracht van De Snuitgeverij BV (strategie, concept en content) de online tools.

Doel

Crossmediale kennisdeling en interactie bevorderen (offline en online), in een relatief kleine doelgroep (niche) van ondernemers (potentieel bereik 3.500), waar 'online' interactie nog in de kinderschoenen staat en die lastig van hun erf te krijgen zijn. Looptijd 2014-2015, daadwerkelijke start juli 2014.
Doelstelling van het project was door middel van creatieve insteek en de inzet van crossmediale tools aandacht te genereren voor ondernemerschap en innovatie en de toegang tot het project laagdrempelig te maken. Daarmee de voorlopers in de branche (varkenshouderij) als inspiratiebron voor elkaar en collega's te laten fungeren, door ze persoonlijk en peer2peer te laten communiceren en een podium te geven.

Resultaat

Zeven koplopers uit de markt met hun eigen 'teams' van adviseurs en medewerkers zijn op persoonlijke wijze gepositioneerd als dragers voor het project. Daar omheen is een creatieve en visuele schil gekozen met de Formule 1 als metafoor (teams werken aan innovatie).
In deze relatief conservatieve markt is gekozen is voor de inzet van print (glossy magazine) als aanjager voor het project, verstuurd naar alle stakeholders in de markt. Opgevolgd door een tweewekelijks digitaal magazine, met telkens een van de zeven 'dragers'in de hoofdrol. Daarbij fysieke kleinschalige kennisbijeenkomsten en bedrijfsbezoeken, aangejaagd via het digitale magazine met tekst, beeld en video. Daarnaast een 'landingspagina' met basisinformatie over het project, een agenda en presentatievideo's van de 'dragers'.
In de eerste zes maanden van haar bestaan, verwelkomde Pigs Innovation Tour 250 varkenshouders in 8 bijeenkomsten. De 12 digitale magazines die verschenen konden rekenen op 7500 bezoekers die in totaal 28.000 pagina's lazen.
In deze 'offline'-georienteerde markt mag dit een groot succes heten.
http://www.nieuweoogst.nu/scripts/edoris/edoris.dll?tem=LTO_TEXT_VIEW&doc_id=219591#.VQCkko6G-mM
De inzet van offline en online tools in combinatie met peer2peer communicatie maakt dit project tot een succes.
Omdat het project een relatief lange aanlooptijd heeft gehad, is er nog geen sprake van ROI. Het project wordt deels met subsidie, deels via de verkoop van commerciƫle ruimte en deels door de deelnemers aan kennisbijeenkomsten gefinancierd. De stakeholders (brancheorganisaties) zijn echter zo positief, dat er op dit moment gesproken wordt over een voortzetting van het project in 2016

Fullmoon Simply Interactive

Amsterdam
Fullmoon Simply Interactive
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe