Pon Werkplaatsplanner

Omschrijving

Met de Pon Werkplaatsplanner kunnen bezitters van een Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA en Volkswagen Bedrijfswagen via een overkoepelende merkensite direct een service afspraak maken met de dichtstbijzijnde dealer. Of het nou gaat om regulier onderhoud, schade of de jaarlijkse APK-keuring, voor alle partijen creëert de Werkplaatsplanner gemak en eenvoud.

Doel

Verwezenlijk een online werkplaatsplanner, die echt waarde toevoegt voor zowel de eindgebruiker, de importeur als de dealer. Voor de eindgebruiker is het belangrijk om snel en makkelijk online een afspraak te kunnen maken: de klant kan zelf een product, datum en tijdstip kiezen en direct inplannen bij de door hem/haar gekozen dealer. Via mobiel, tablet of desktop. Voor de importeur is het van belang dat de planner past in de merkuitstraling, flexibel in gebruik is en 20% meer leads gaat genereren richting het dealerkanaal.

Resultaat

De Pon Werkplaatsplanner zorgt ervoor dat de eindgebruiker eenvoudig een afspraak kan maken bij een dealer in de buurt. Door het invullen van een kenteken wordt de auto herkend. Na het invullen van enkele aanvullende gegevens kan een afspraak gemaakt worden. Ook de dealer ervaart voordelen aan de online tool: doordat de drempel lager is om een afspraak te maken bij een dealer, ontvangt de dealer méér afspraken. Bijkomend voordeel is dat auto’s die niet meer bekend waren bij Pon, op deze manier weer geregistreerd worden in het CRM-systeem.

De tool is responsive en gebouwd in Sitecore. De werkplaatsplanner is multi-inzetbaar, wat betekent dat deze voor alle merken onder Pon te gebruiken is. Het resultaat is dat in de eerste 3 maanden na livegang in totaal 9.000 afspraken zijn gemaakt met een conversie van gemiddeld 25%, zonder dat daarbij extra marketinginspanningen zijn gedaan. Doel is om dit jaar 75.000 afspraken via dit online kanaal te genereren.

eFocus heeft zich gedurende het project, in zes sprints, onder andere beziggehouden met het development, het optimaliseren van de user experience (UX) en het uiteindelijke design.

Valtech

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe