Profile

Omschrijving

In tijden van corona, met volledige afhankelijkheid van fysieke vestigingen, YoY tóch 12% groeien
Waarom corona geen omzet-killer hoeft te zijn voor “brick-and-mortar” merken.

Doel

Profile is één merk, met 220 fysieke vestigingen en vele filiaalhouders in de Benelux. Profile verkoopt niets online en is volledig afhankelijk van bezoek in de vestigingen;
Corona leek een grote klap te worden. Toch bleek dit niet het geval te zijn;
De sleutel hierin bleek complete integratie van hyperlocal campagnes over alle kanalen en effectieve communicatie richting klanten in deze onzekere tijden;

Resultaat

12,21% meer omzet (in tijden van corona);
11,15% meer winkelbezoek;
70% daling in CPO in PPC campagnes;
104% stijging in CTR in PPC campagnes;
197% stijging in ROAS van PPC campagnes.
Zilver op de Dutch Search Awards 2020 in de categorie “PPC lokaal”

Overige informatie

Dit werd gerealiseerd middels dynamische feed based SEA-, display-, en social- campagnes en een belangrijke beta in Google Analytics. Deze dynamische feed based advertenties behalen een stijging van +197% in ROAS en een daling van -70% in CPO ten opzichte van de traditionele advertenties;
Profile bestaat sinds 1989, en auto onderhoud is bepaald geen nieuwe branche. Hierdoor overstegen de groeicijfers alle verwachtingen;
In totaal is er in 2020 online een YoY groei van 12,21% in omzet gerealiseerd;
Profile had zelf nog geen klantentellers, dit hebben we weten te ondervangen middels een bèta test voor Google Analytics waarmee ook winkelbezoek over alle kanalen kon worden gemeten: ook winkelbezoek steeg in 2020 YoY met 11,15%;
Google Local is een nieuw campagnetype dat in 2020 door Google is uitgerold. Deze hebben we direct ingezet, hiermee betalen we bijvoorbeeld gemiddeld 64% minder voor onze winkel bezoeken dan dat we met “traditionele” SEA campagnes behalen. Het loont om voorop te lopen!

Yonego

Breda
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe