Quooker Op Stoom Spel

Omschrijving

Facebook campagne met app en advertising voor Quooker.

Achtergronden van deze case

Quooker wilde graag de brand awareness vergroten met een Facebook campagne die als vertaling van de tv-commercial diende. We hebben daarom het verschil tussen het koude of warme water en het kokende water terug laten komen. We ontwikkelden een app waarbij er op de achtergrond kokend water uit een Quooker kwam. Hierdoor nam langzaamaan de hoeveelheid stoom toe en verscheen er een woord op het scherm. De bezoekers konden het woord raden en de score werd bepaald door de snelheid waarmee zij het woord herkenden. Om een high score achter te laten, moesten de deelnemers hun gegevens invullen.

De Facebook app is twee keer ingezet, in het derde kwartaal van 2013 en in het eerste kwartaal van 2014. De rondes duurden vijf weken. De hoofdprijs was uiteraard een Quooker!

Voor de campagne is Facebook advertising ingezet.

Doel

Het doel van de campagne was het verhogen van de brand awareness en het uitbreiden van de fanbase op Facebook.

Resultaat

Onderstaande resultaten gaan over het totaal van de twee rondes.
De app is bezocht door 15.000 unieke bezoekers, waarvan ruim 60% via een mobile device. De gemiddelde bezoekduur was anderhalve minuut. De campagne heeft meer dan 12.000 unieke spelers opgeleverd en de campagne is 1.700 keer gedeeld.

MassMovement

Amsterdam
MassMovement
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe