RB voor ondernemers,

Omschrijving

Het Register Belastingadviseurs is dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Om het beroep en meerwaarde van een Register Belastingadviseur bij mkb-ondernemers onder de aandacht te brengen heeft OBM de campagne Beste ondernemer, gelanceerd. Deze campagne is crossmediaal uitgerold via een campagnewebsite, Facebook, LinkedIn, Instagram, Google Advertising en radio.



Doel

Het doel van de campagne was om mkb-ondernemers kennis te laten maken met de Register Belastingadviseur en te laten zien wat de meerwaarde is en waar de voordelen van een Register Belastingadviseur liggen. Het uiteindelijke doel is dat ondernemers ook een Register Bealstingadviseur vinden. Daarvoor is de zoekmodule Vind uw RB ontwikkeld.

De campagne is opgebouwd rondom fiscale vraagstukken van echte mkb-ondernemers. Michael Schook (chef-kok en mede-eigenaar van restaurant Héroine), Kamil Souren (eigenaar aannemersbedrijf Souren) en Jasper Schwartz (CEO Gamebasics) vertellen met passie over hun onderneming. Over hun uitdagingen en ambities maar ook over de fiscale vragen die voor hen spelen. “Wat betekenen nieuwe fiscale ontwikkelingen voor jouw onderneming? Hoe blijf jij op de hoogte van veranderende eisen op fiscaal gebied? Aan wie vertrouw jij je fiscale belangen toe?” De kwaliteiten van de ondernemers liggen niet op dit gebied. Maar met een Register Belastingadviseur als vertrouwde partner weten de ondernemers zeker dat de juiste keuzes worden gemaakt en zaken correct geregeld zijn. Want: De RB. Daar begint elk fiscaal antwoord mee.

In de uitingen spreken de ondernemers direct andere mkb-ondernemers aan. Ze vragen zich hard op af hoe ze specifieke zaken als startersaftrek, groei van de organisatie en de aanschaf van een nieuwe bedrijfsauto moeten regelen. Op de speciaal ontwikkelde campagnewebsite rbvoorondernemers.nl zijn de verhalen te zien. Via social media en Google zijn de ondernemersverhalen en ondernemersvraagstukken onder de aandacht gebracht. Het fiscale vraagstuk van de chef-kok is gebruikt voor de radiocommercial. 



Resultaat

Door gebruik te maken van de See-Think-Do-Care strategie en corssmediale doorvertaling hebben we gedurende de campagne de juiste doelgroep op het juiste moment bereikt met de juiste content. Met als doelstelling brand awareness stond video centraal in deze campagne. Er zijn video’s in verschillende lengtes voor de verschillende kanalen geproduceerd. Op locatie bij de ondernemer is het verhaal vastgelegd. Van een case-video op de website tot een 6 seconden video voor Instagram Stories. Naast videografie was ook fotografie belangrijk om de juiste sfeer over te brengen. We hebben de ondernemers in hun eigen werkomgeving in beeld gebracht om zo herkenning te creëren bij de doelgroep.



Na de introductie van de ondernemers met video’s en de radiocommercial werd direct een groot uniek bereik gehaald en gewerkt aan brand awareness. Alle uitingen zijn specifiek getartget op de juiste doelgroep. De radiocommercial heeft door de keuze voor NPO Radio 1 en NPO Radio 2 enorm bijgedragen aan de naamsbekendheid bij mkb-ondernemers. Vervolgens zijn de fiscale vraagstukken van de ondernemers verspreid via alle kanalen.

Uiteindelijk heeft meer dan een kwart van de bereikte ondernemers een actie uitgevoerd via social media of Google. Daarvan is ruim 10% doorgeklikt naar de reguliere website van het RB voor meer informatie en het vinden van een RB. Onder de doelgroep scoorde Facebook het beste gekeken naar uniek bereik en via Google Adwords werd een CTR van 4,16% gehaald. Eenmaal op de campagnewebsite geweest werd door retargeting de zoekmodule Vind uw RB onder de aandacht gebracht.

Overige informatie

Het Register Belastingadviseurs (RB) is dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om Register Belastingadviseur te worden en Permanente Educatie cursussen en workshops om kwaliteit en kennis op peil te houden. OBM ondersteunt het RB bij de marketingstrategie en verzorgt de online marketing op het gebied van creatie van campagnes, advertising en analyses.

+ Voeg case toe