Redesign 123planten.nl

Omschrijving

Van slimme automatisering naar een nieuw jasje met verbeterde / slimme UX

Doel

Tijdens en na de migratie van 123planten.nl van Lightspeed naar Magento 2 heeft de focus bewust gelegen op het automatiseren en optimaliseren van processen. Deze focus heeft ervoor gezorgd dat 123Planten in de drukke Corona periode in tegenstelling tot veel concurrenten snel en efficiƫnt haar leverbelofte waar heeft kunnen maken. Nu was het tijd voor een nieuw jasje.

Nadat de Magento 2 webshop begin 2019 door Hypershop opnieuw is gebouwd was er veel tijd besteedt aan het automatiseren en optimaliseren van de achterkant van de webshop.

De front-end verdiende een frisse en stralende uitstraling die perfect aansluit bij het merk 123planten. Aan het toen al bestaande design had er nauwelijks tot geen verandering meer plaatsgevonden. Inmiddels was 123planten dan ook sterk toe aan een vernieuwd design.

Resultaat

Na een op maat gemaakt font gerealiseerd te hebben werden elementen, kleuren, iconen en nog veel meer variabelen met elkaar vergeleken tot er een design tot stand gekomen was waar zowel opdrachtgever als testpanel razend enthousiast van werden.

Een geheel opnieuw opgebouwde productpagina waar de klant meteen een mooie plantenbak en andere benodigdheden kan meebestellen, een goed uitgedachte homepage, een categoriepagina en een kennisbank voor de verzorging van de planten, stonden. Vervolgens werd dezelfde stijl in alle uithoeken van de webshop doorgetrokken voor optimale consistentie en eenheid.

Na een succesvolle implementatie volgde alleen maar positieve resultaten: de shop ziet er hip uit, bezoekers kunnen gemakkelijker door de shop navigeren, bestellen meteen de juiste pot bij de favoriete plant en komen graag terug. Benieuwd naar het resultaat? Scroll even verder en maak kennis met de hipste webshop voor kamerplanten!

Overige informatie

Bij het verzorgen van een nieuw design moest er rekening gehouden worden met een aantal factoren. Zo moest de webshop uiteraard een fris, strak en eigen ontwerp krijgen, maar moest het voor bestaande klant wel direct duidelijk zijn dat ze op de webshop van hun vertrouwde 123planten waren.

Tevens was het van belang dat er consistentie en eenheid in ontwerp door heel de webshop werd doorgevoerd. Ook op het gebied van UX waren er nog grote stappen te maken en was er winst te behalen.

Vanzelfsprekend was de mobiele ervaring het uitgangspunt waarna ook het desktop en tablet ontwerp op de schop genomen werden.

Hypershop B.V.

Rijswijk
Hypershop B.V.
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

Tags

+ Voeg case toe