Rituals Christmas

Omschrijving

Deze kerstcampagne draait om het extra onder de aandacht brengen van de bestsellers, Ayurveda en (limited edition) Yalda lijn. Om het merk Rituals te laden zijn er in elf landen awareness formaten ingezet met interactieve elementen. Deze kunnen al tappend, swipend en scrollend ontdekt worden.

Doel

Rituals is een gifting brand en daarom staat de kerstcampagne in het teken van 'geven'. De kernboodschappen die centraal staan luiden als volgt: 'The tradition of giving' en 'Give a meaningful moment'.

In Nederland wilden we graag de bestsellers naar voren brengen, waarbij er een goede mix is tussen de verschillende rituelen en categorieën: 'body', 'home' en 'gifting'. Hierdoor zouden zoveel mogelijk mensen worden aangesproken en geïnspireerd worden voor cadeau ideeën.

Tijdens de looptijd van de campagne zijn de display ads in elf landen getoond. Het concept moest om deze reden doorvertaald worden naar verschillende talen.

Er is gekozen voor interactieve elementen, zodat de Rituals banners extra zouden opvallen tussen alle creaties in de drukste periode van het jaar.

In de kerstperiode zien consumenten namelijk ontzettend veel uitingen, waardoor we hebben gekeken naar hoe de Rituals ads eruit zouden springen én men ze zou onthouden.

Resultaat

Bij de creatie van de display ads zijn de look & feel van Rituals en de kernboodschappen van de kerstcampagne in de display ads verwerkt. Daarbij is er gekeken hoe de bestsellers het beste vertegenwoordigd zouden worden om een zo breed mogelijke doelgroep aan te spreken.

Door interactieve elementen toe te voegen, kunnen gebruikers op verschillende manieren geïnspireerd worden door de uitgelichte lijnen. Door te tappen, swipen en scrollen worden de (geschenk)verpakkingen en -dozen geopend en kan men de bijbehorende landingspagina's bezoeken om cadeau inspiratie op te doen.

Door interactieve banners in te zetten is niet alleen gemeten hoe vaak de banners zijn getoond, maar ook of deze top of mind zijn gebleven. Het toevoegen van interactie heeft de totale interactietijd met de banners vergroot.

Overige informatie

De laatste maanden van het jaar staan in het teken van gezelligheid, maar gaan ook gepaard met de nodige drukte. Rituals helpt je de dagelijkse routines te doorbreken en laat je stralen met haar rustgevende collectie. Binnen maar ook ver buiten de grenzen verrassen we elkaar maar al te graag met deze rituelen.

De insteek van de campagne is dan ook om de bestsellers uit te lichten en extra lading te geven aan het merk. De campagne bestaat uit "tap to unbox" banners, interactieve banners en meerdere interscrollers. De formaten zijn geserveerd op desktop en mobiel.

Men in Green

Hilversum
Men in Green
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe