Rituals.com Global Redesign

Omschrijving

Rituals is één van de snelst groeiende bedrijven in Nederland, met een wereldwijde aanwezigheid van 730+ winkels in 27 landen. Het werd tijd dat de winkelervaring (de Rituals Selling Ceremony) die klanten van ons gewend zijn, te vertalen naar onze online kanalen.

Doel

Het redesign van Rituals.com is onderdeel van de strategie om de e-commerce omzet van 5% naar 15% van de totaalomzet te laten groeien in de komende 5 jaar.

Ons doel was het ontwerpen en ontwikkelen van een award-winning e-commerce experience.

- The Digital Selling Ceremony; vertalen van de Rituals instore beleving (selling ceremony) naar online
- Storytelling over de RItuelen; mix van content & commerce
- Focus op Product Experience; verrijken van product informatie, video, fotografie, ‘how to use’ content en ingredienten
- Toegankelijke website met een versimpelde categorie indeling en uitgebreidere filteropties

Resultaat

Rituals.com bestaat uit ca. 600+ SKU’s, verdeeld over 15 Rituelen en productcategorieën. De website is op 14 augustus in één keer live gegaan in 26 landen in 10 verschillende talen.

Doel: Focus op herkomst van Rituelen & storytelling.
* The Ritual of Sakura https://www.rituals.com/en-nl/collection-story-sakura.html
* The Ritual of Ayurveda https://www.rituals.com/en-nl/collection-story-ayurveda.html
* The Ritual of Holi: https://www.rituals.com/en-nl/collection-story-holi.html

Product Experience: een mix van product informatie, fotografie en merkbeleving. Focus op Hero/Bestselling producten en de verschillende stappen binnen onze Rituelen.
- Showerfoam: https://www.rituals.com/en-nl/the-ritual-of-sakura-shower-foam-4456.html
- Bodyscrub: https://www.rituals.com/en-nl/the-ritual-of-sakura-body-scrub-4479.html
- Bodycream: https://www.rituals.com/en-nl/the-ritual-of-sakura-body-cream-1102085.html

Resultaat na de lancering 14 augustus:
+ 35% Users
+ 28% Sessions
+ 34% Revenue
+ 5% Conversion Rate

Een ‘best in class’ en mobile first eCommerce website met een kwalitatief hoogwaardige user experience die de conversie en engagement verhoogt.

Boosten van online activatie: focus op een Gift-with-Purchase strategie die gekoppeld is aan een shoppingcart value met als gevolg een positieve impact op de AOV.

Converteren van traffic dmv personalisatie opties met gebruik van Google optimize om proposities te kunnen testen in verschillende internationale markten.

Toegankelijkheid; het ontwikkelen van een website die aan de WCAG 2.0 Level AA voldoet.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

AKQA, Emakina

Overige informatie

Het project is een samenwerking van het Rituals eCommerce team in Amsterdam (ux- en brand direction / content / online activatie / online marketing / merchandising / business analyse / designers en product owners), het AKQA team (concept, art direction en ux) en Emakina (development).

Emakina.NL

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe