Royal Club

Omschrijving

Voor Vrumona heeft eFocus www.royalclub.nl gerealiseerd; dé online uiting van het merk. De responsive website is een stijlvolle presentatie van product(-informatie) en merkbeleving en sluit door de seizoen- en campagnegerelateerde visuals het gehele jaar aan. De site toont informatie omtrent Royal Club en is beschikbaar in zowel Nederlands als Engels.

Doel

Royal Club hanteert het volgende brand uitgangspunt om de website een succes te laten zijn: “Royal Club is toegankelijk en toch stijlvol, maar niet té premium!” De voorganger van de huidige website had geen CMS en bevatte nog Flash elementen waardoor deze niet meer volstond. Voor Royal Club wenste Vrumona een responsive website. Daarnaast bestond de wens om acties te kunnen inzetten op de website van Royal Club. De uiteindelijke website moet een stijlvolle presentatie van product(-informatie) en merkbeleving zijn. Vrumona wil de website van Royal Club gedurende het hele jaar laten aansluiten met seizoen-gerelateerde visuals en communicatie.

Resultaat

Een beoogde nieuwe merkpositionering stond centraal bij de conceptontwikkeling waarbij de merkhistorie en het nieuwe product Shandy centraal stonden. Ook wordt het product Shandy in de spotlights gezet door het verkrijgen van een eigen component. Daarnaast wordt video gebruikt om de rijke geschiedenis van het merk te tonen.

Om in te spelen op de wens om flexibel te zijn in het aansluiten op seizoenen, campagnes en acties, is er voor een componenten opzet gekozen. Door regelmatig actuele content te plaatsen behoudt Royal Club de hoogwaardige merkbeleving. Om daarnaast de productbeleving zo levendig mogelijk te maken vormt productfotografie een integraal onderdeel van het concept. Hiervoor zijn samen met Branded Cinema specifieke beelden voor de website gecreëerd die naadloos aansluiten op de individuele producten en smaken van Royal Club, om daarmee de omschrijvingen kracht bij te zetten en de bezoekers het product optimaal te laten ervaren. De kleur van de fonts op de afbeeldingen wordt automatisch gekozen op basis van de kleur van de visuals zodat tekst altijd leesbaar aansluit op de beeldtaal. Om extra in te spelen op acties en bestelgemak zijn er knoppen geïmplementeerd om de producten van Royal Club direct te bestellen.

Sinds de vernieuwing van de website is het traffic omhoog gegaan met 274% en het bounce-percentage is afgenomen met zo’n 60% naar 27% in 2015.

Met onze agile werkwijze hebben wij samen met Vrumona een nieuwe website neergezet. Door onze intensieve samenwerking is het project on budget en on time opgeleverd, met aandacht voor het online positioneren van het merk.

Valtech

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe