Samen leren vernieuwen met ThiemeMeulenhoff.nl

Omschrijving

Realisatie van een nieuw ThiemeMeulenhoff.nl; het belangrijkste marketingkanaal van ThiemeMeulenhoff.nl richting onderwijsprofessionals. Dit is een eerste stap in het terugbrengen van het aantal marketingwebsites van 204 naar 1, waar alle herschreven(!) content rondom de lesmethoden en de organisatie overzichtelijk en consistent aangeboden wordt.

Doel

Realiseer een nieuw ThiemeMeulenhoff.nl dat ThiemeMeulenhoff in staat stelt om effectiever, efficiënter en persoonlijker te communiceren met klanten, prospects en andere stakeholders.

Het project bevatte de volgende onderliggende doelstellingen:
1. Creëer een platform dat alle marketing websites per lesmethode overbodig maakt, en hiermee leidt tot een overzichtelijk digitale landschap.
2. Presenteer alle lesmethode content op een overzichtelijke en consistente manier die onderwijsprofessionals informeert en overtuigt tot het aanvragen van een proefpakket.
3. Positioneer ThiemeMeulenhoff als onderwijsvernieuwer met een duidelijke visie op de toekomst van het onderwijs.
4. Creëer een digitale ThiemeMeulenhoff signatuur die alle lesmethodecontent met elkaar verbindt.
5. Optimaliseer het product informatie management proces.

Resultaat

Het project is aangegrepen om het merk ThiemeMeulenhoff opnieuw op de kaart te zetten. Hierbij is gebruik gemaakt van enerzijds de innovatieve lesmethodes en anderzijds de visie op onderwijsvernieuwing; Samen leren vernieuwen. Twee aspecten die totaal niet naar voren kwamen op de oude website.

Vanaf dag één is er gestart met focus op content. Door de eenvoud kunnen bezoekers direct de lesmethode vinden die aansluit bij hun behoefte en deze tot in detail doorgronden.

Het project omvatte een full service aanpak; van strategie en concept (inclusief concepttesten met gebruikers) tot en met ontwikkeling. Daarnaast heeft er extra focus gelegen op vindbaarheid, conversie en meetbaarheid. De projectaanpak was volledig agile en binnen 9 weken is een Minimal Viable Product neergezet. Ondertussen wordt de website continu doorontwikkeld.

De website is ontwikkeld in Sitecore. Bij het ontbreken van een product informatie management (PIM) systeem is er een koppeling ontwikkeld met het ERP systeem zodat Sitecore fungeert als PIM. Tenslotte zijn er voor het bestellen van lesmethodes koppelingen gemaakt met verschillende onderwijsdatabanken ter identificatie, waaronder ASSU en BRIN.

Kern eigenschappen van het project:
• Content first aanpak (compleet herschreven en gecreëerd)
• Concept user testing
• Volledig responsive
• Online marketing als integrale discipline
• Agile projectaanpak, MVP denken en continu door ontwikkelen
• Nieuwe digitale huisstijl
• Koppelingen met externe onderwijsdatabanken

Key statistieken
Stijging in leadgeneratie: +30%
Stijging aantal mobiel bezoekers: +44%
Stijging bezoekers algemene niveaupagina’s: gemiddeld +31%
Stijging bezoekers algemene vakkenpagina’s: gemiddeld +160%

Stijging bezoekers lesmethodepagina’s:
• Paginaweergaven: gemiddeld +948%
• Gem. tijd op pagina: gemiddeld +20%

(meer statistieken beschikbaar op aanvraag).

Valtech

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe