Sanidirect maakt de sportieve droom waar van wielerteam

Omschrijving

Als sponsor of partner van een sportteam maak je deel uit van het team, je bent metgezel in hun missie. Je maakt het met je partnership voor de sporters namelijk mogelijk dat zij doen wat hun hart hen ingeeft: hun dromen najagen.

Doel

Heel het seizoen stond de datum 29 juni 2019 in de agenda omcirkeld. Het NK op de weg in Ede. Succes behalen tijdens die wedstrijd zou wielerliefhebbend Nederland duidelijk maken dat we hier te maken hebben met een ploeg die toekomst heeft. Is dit de volgende generatie kampioenen? Hier meedoen om de prijzen zou de bekroning zijn op een waanzinnig mooi seizoen. De kans om naam te maken. Werd dit NK een droom die te mooi was om waar te zijn? Als partner van Team Parkhotel Valkenburg kun je komen waar het publiek niet kan komen. En wat is er nu mooier om dat te delen met je fans. Op deze manier wordt content uniek beeldmateriaal waarmee je als partner jouw fans een groot en exclusief plezier kunt doen.

Resultaat

Gedurende 2 dagen volgden we het team tijdens hun voorbereiding en de wedstrijddag. Met een van tevoren geschreven script wisten we wat de verhaallijn moest worden. Dit moest gaan over Pushing Dreams. De missie van de ploeg. Maar wat vooraf allerminst duidelijk was, was hoe de wedstrijd zou gaan verlopen. Werden het tranen van geluk of mondde het uit in een teleurstellende domper… In opdracht van de sponsoren van de ploeg maakten we een pakkende documentaire die een uniek moment in beeld zou brengen: de definitieve doorbraak van Lorena Wiebes.De partners zijn uiteraard exclusief ‘eigenaar’ van de content. Via hun eigen social kanalen hebben zij de documentaire gedeeld met hun achterban. Uit de analyses die we achteraf maakten, zagen we dat de CPM vele malen lager is dan die van de reguliere content. Oftewel, de kracht van een exclusief verhaal werd weer eens bewezen.

+ Voeg case toe