Schaalbare campagne met sterke gamification-elementen

Omschrijving

Fuel For Fans (FFF), onderdeel van Stichd, is de wereldwijde nummer 1 officiële webshop voor alle gecombineerde F1 merchandise en accessoires. De vraag is waar zijn deze fans en hoe verbinden we hen aan de webshop?

Doel

Formule 1 is een wereldwijde sport met fanatieke fans die elke race in spanning zitten. De uitdaging van Fuel For Fans is om deze fans (online) te vinden, hen beter te leren kennen en vanuit daar het contact op te bouwen. FFF brengt de fan dichter bij de wereld van F1, maar wat betekent dat voor de fan? Voor welke coureur, team en / of race staan zij te springen?

Resultaat

We starten met het vergroten van de fanbase middels een lead generation campagne in Salesforce Marketing Cloud. Yourzine ontwikkelde voor Fuel for Fans een herbruikbaar campagne concept: The Racing Games. Samen met de fans warmen we op voor de volgende race door ze uit te dagen de uitslag via dynamische landingpages te voorspellen. Dat deden we via zowel paid als owned kanalen, en ook partner Aston Martin Red Bull Racing zorgde voor aandacht op hun eigen social media kanalen. Dit herbruikbare campagne concept heeft sterke gamification elementen. Dat creëert enthousiasme rondom de race en daarmee meer aandacht voor de merchandise van Fuel For Fans. Na het verzamelen activeren we de (nieuwe) fanbase en starten de dialoog.
De eerste racing games campagne heeft de omvang van de database met ruim 20% doen toenemen. Bijna de helft (45%) van de bezoekers op de contestpagina deed mee aan de actie. Een grote learning is dat ruim 90% de campagne bekeek vanaf een mobile device. race. In 2021 staan er al 23 races op de planning voor de racing games.

Adeptiv

Den Bosch
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Tags

+ Voeg case toe