Simpel

Omschrijving

Simpel biedt voordelige sim-only abonnementen aan zonder gedoe en stelt de klant centraal. Dat doet Simpel door, naast de voordelen van eenvoud, een constant goede kwaliteit te bieden.

Bikkelhart is gevraagd om processen op de website zo simpel mogelijk te ontwerpen.

Doel

Redesign van de complete customer journey
Een redesign van de complete customer journey voor de website, aanvraagstraat en Mijn Simpel. Van het oriënteren op de website, het versturen van de simkaarten tot aan de maandelijkse facturatie.

Resultaat

Overtuigen en verleiden
Bezoekers overtuigen en verleiden om klant te worden bij Simpel, dat is het doel in de oriëntatiefase van de bezoekers. Dat doen we door naast het tonen van waanzinnige acties inzicht te geven in de voordelen van een sim-only abonnement bij Simpel. Hierbij nemen we twijfels weg door het tonen van reviews van huidige klanten, het klantcijfer, verdiepende pagina's en een klantenservice.

Keep it "Simpel"
Bij een bedrijf dat Simpel heet, horen simpele processen. Twijfel wegnemen en bezoekers snel en soepel door de aanvraagstraat leiden is de sleutel naar succes. Dat vertalen wij door alleen gegevens uit te vragen die benodigd zijn en door op de juiste momenten extra informatie en uitleg te bieden over het verloop van de rest van het proces.

All onboard!
Een effectieve onboarding zorgt ervoor dat je nieuwe klant ook een trouwe gebruiker wordt. Dit begint bij Simpel bij het stapsgewijs aan de hand nemen van de bezoeker en hem te verleiden om Mijn Simpel te gaan gebruiken. Een goede eerste indruk maak je immers maar één keer.

Online betaling
De eerste stap omvat het bevestigen van je rekeningnummer door de eerste maand abonnementskosten te betalen via iDEAL.

Account aanmaken
Na de betaling kom je terug op de website waar je een account kunt aanmaken om je nummerbehoud- & bestelstatus te bekijken. Hierbij wordt de klant geholpen bij het aanmaken van een veilig wachtwoord.

Status inzien
Online inzicht in de status van je bestelling en het nummerbehoud. Als je de simkaart ontvangen hebt kun je deze direct online activeren in hetzelfde venster.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Nazorgfase

Selfservice
Van inzicht in je verbruik, het instellen van een plafond of het wijzigen van je abonnement, het kan allemaal via Mijn Simpel. Of je nu op je mobiel zit of achter je pc, je hebt altijd en overal inzicht in jouw abonnement.

Bikkelhart

Amsterdam
Bikkelhart
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

Tags

+ Voeg case toe