Sir Hotels – One-of-a-kind experiences are built one detail

Omschrijving

Slapen in een Sir Hotel gaat veel verder dan de kamer waar je in slaapt. Het is een one-of-a-kind ervaring. Luxueuze en stoere hotels met charme. En dat is precies wat je moet voelen bij een bezoek aan de website. De site is een teaser van je toekomstige verblijf.

Doel

Een website die volledig in lijn is met de merkessentie: alles zorgt voor een one-of-a-kind ervaring. De website focust zich op ‘discovery’. Op het ontdekken van nieuwe dingen. Fabrique werd gevraagd in te spelen op de behoefte van creatievelingen (the creative class), de gasten van Sir Hotels. Door entertainen, leren en verrassen. En natuurlijk, om uiteindelijk bij te dragen aan meer online boekingen. Via de eigen site en externe booking sites.

Sir is modern luxueus. Je hoeft niet fancy te zijn. Je moet wel af durven gaan op je gevoel en op zoek zijn naar nieuwe ervaringen. En daar spelen we met de website op in. Sir is menselijk en gaat nooit op de automatische piloot. Sir Hotels heeft als ambitie ‘the leading hospitality brand’ te worden. Door de status quo van standaardisering uit te dagen en unieke en authentieke reiservaringen aan te bieden. Het bezoeken van de website moet hetzelfde gevoel geven. En dat beeld is precies waar onze focus op lag bij de vertaling naar het digitale domein. Het bezoeken van sirhotels.com moet een teaser zijn van je toekomstige verblijf bij Sir.

Sir focust zich op de creatievelingen. De mensen die dagelijks bezig zijn met nieuwe ideeën, nieuwe technologie en nieuwe content. Deze doelgroep vind je overal. Het zijn wetenschappers, engineers, designers, docenten, kunstenaars en muzikanten. Het is geen homogene groep maar een diverse groep mensen van verschillende leeftijden.

Resultaat

De nieuwe site is een ervaring op zich geworden. Een teaser van een verblijf bij Sir. Ieder hotel heeft zijn eigen karakter dat zich uit in een unieke kleur en fotografie. Door de ruimte te pakken in onze stijl hebben we het perfecte podium kunnen geven aan de rijke fotografie zonder het stoere karakter van Sir te verliezen. De bezoeker vindt gemakkelijk zijn weg door de vloeiende en elegante transities. De micro interacties brengen Sir tot leven en zorgen voor het dynamische gevoel dat past bij de doelgroep. De interacties maken de Sir-ervaring tastbaar samen met de gedurfde typografie, verbluffende fotografie en eigenzinnige illustraties.

Het aantal bezoekers is na livegang gestegen met 26,6%. Er waren meer sessies (23,7%) en dat zorgde uiteindelijk voor een omzetstijging van 10,1%. Ook de gemiddelde positie bij ‘search results’ in Google is enorm gestegen. De search ranking is van 27,7 naar 22 gegaan en verbetert nog steeds (desktop). Dit heeft te maken met de goede sitestructuur, zowel in content als in techniek. Ook op hotelniveau zijn de posities sinds livegang verbeterd. Zo staat ieder hotel nu op positie 1 / 1,1 bij bepaalde zoekwoorden. Dat betekent dat er geen tussenpartij zoals booking.com (met uitzondering van gesponseerde items) hoger in de Google-resultaten komt bij het zoeken op woorden als ‘sir hotel adam.’

Overige informatie

Een bezoek aan een Sir Hotel is uniek. Al gehoord van de populaire disco-lift van Sir Adam? Het is verleidelijk om deze verrassingen online groot te maken. Maar dat haalt een stukje magie weg van het bezoek. De site is daarom gepositioneerd als ‘teaser’. Het ligt een tipje van de sluier op, maar verklapt niet alles.

In het ontwerp is de sterke identiteit van Sir omarmt en doorvertaald naar gedrag en beweging. De site voelt verrassend, solide en sophisticated. Ook in beeld en vorm. De typografie is toegepast in een balans van elegantie, boldness en statigheid. De beelden zijn spannend, mysterieus en uitdagend. We gebruiken abstracte fotografie om je nieuwsgierig te maken op een hoger niveau. En gebruiken concretere fotografie op detailniveau wanneer de gebruiker bijvoorbeeld op zoek is beelden van de kamers.

Sir draagt bij aan de full experience van de gast, ook buiten het hotel. Sir Explore is een speciale sectie op de site waar de gast op een bijzondere manier in aanraking komt met ‘local cool people’. Om een stad op een unieke manier te ervaren heb je de ‘local community’ nodig. Daarom organiseert Sir veel events en hebben ze brand activators in de hotels. Sirhotels.com is de spil tussen online en offline. Is er iets tofs te doen in de stad? Dan kun je dat vinden op de website van Sir. Of je nu een weekend in het hotel logeert of in de buurt woont. De content is altijd interessant.

Fabrique

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe