Social media & E-mailmarketing voor Cadeau.nl

Omschrijving

Cadeau.nl biedt een ruim assortiment aan originele cadeaus en is gespecialiseerd in het personaliseren van relatiegeschenken en cadeaus. Wij hebben voor Cadeau.nl effectieve social media en e-mail campagnes opgezet. Tevens zetten we feedmarketing in en optimaliseren we de conversie.

Doel

Hoe kan Cadeau.nl meer omzet halen uit de bestaande bezoekers? Dit was de belangrijkste vraag. Cadeau.nl was al actief op SEO, SEA, Social Media en E-mailmarketing. Via deze kanalen werden bezoekers aangetrokken die converteerde.

Alleen stonden de kosten niet in verhouding tot de opbrengst. Met andere woorden, hoe verhogen we de ROAS (Return Of Ad Spend) over alle kanalen? Hiermee zijn de specialisten van JEROME aan de slag gegaan.

Resultaat

De specialisten van JEROME zijn aan de slag gegaan met een aantal kanalen. Zo zijn er een kanalen en tools ingezet om de conversie op de website te verhogen, namelijk:

- WiQhit voor personalisaties en productsuggesties;
- Google Optimize voor conversie optimalisatie en A/B testen
- Hotjar voor heatmaps en visitor recordings;

Om de ROAS te verhogen hebben we de volgende kanalen ingezet:

- Social media advertising waaronder Facebook en Instagram
- Feedmarketing
- E-mailmarketing

Belangrijk hierin was het tijdig starten van de campagnes voorafgaand aan belangrijke thema’s. Zoals Black Friday, Sinterklaas en Kerst.

E-mailmarketing werd door Cadeau.nl incidenteel ingezet door middel van een nieuwsbrief met nieuwe producten. Met JEROME hebben we hier structuur in aangebracht door wekelijks een updatemail te verzenden. Daarbij hebben we de volgende e-mailmarketing automation flows opgezet:

- Verlaten winkelwagen
- Profielverrijking
- Review na aankoop
- Cross en Upsell
- Verjaardag

Op basis van de juiste segmenten en triggers worden de e-mails automatisch geactiveerd wat zorgde voor een hogere frequentie.

De inspanningen hebben geleid tot een aantal mooie resultaten. Zo hebben we binnen 3 maanden 8,3% meer bezoekers gerealiseerd, 20% meer conversies behaald en het conversiepercentage met 7,5% verhoogd.



JEROME van Bluedesk

Alkmaar
JEROME van Bluedesk
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe