Social Wall

Omschrijving

De Social Wall brengt (trending) Instagram content van @Hunkemoller en meer dan 20 relevante hashtags naar de Hunkemoller flagshipstore in de Kalverstraat, via een 82" touch screen. Als extra kunnen shoppers hun eigen 15 minutes of fame tussen de Hunkemoller modellen en influencers claimen, dankzij de selfie functie.

Doel

Met deze case streefde Hunkemoller er naar om;
1. Het sociale en innovatieve karakter van het merk en de winkels te benadrukken;
2. De instore content dynamischer, inspirerender en relevanter te maken;
3. Het winkelpersoneel nadrukkelijker te informeren en inspireren over de (rol en impact van de) social media activiteiten van het merk;
4. De social media content een prominentere rol binnen de totale omnichannel (marketing) mix te geven en de store hier verder in te integreren.

Resultaat

Om de case te realiseren, is gebruik gemaakt van IntuiFace (tool voor het ontwikkelen van multitouch experiences) en Olapic (visual commerce platform). Om de twee te integreren hebben we een custom API ontwikkeld, die het bovendien mogelijk maakt om externe (visuele/video) content in de applicatie te uploaden.

Strategie, concept, prototype, ontwikkeling, oplevering en onderhoud van de applicatie zijn volledig door Kega verzorgd.

Binnen 12 maanden zijn in Amsterdam zo'n 3.000 selfies gepost. Dagelijks zijn tot maximaal 78 selfies gepost.

Na de (succesvolle) launch in Amsterdam is de toepassing - in licht gewijzigde vorm - ook uitgerold naar (Hunkemöller en HKMX) stores in Berlijn, Stuttgart, Keulen, Wenen, Genk, Dusseldorf en Oberhausen.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Kega

Sassenheim
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe