Squla Instagram contentcreatie, 17.2% meer volgers

Omschrijving

Laat je kind thuis oefenen met de lesstof van school. Squla is een online oefenprogramma voor thuis met meer dan 70.000 games en quizzen in alle schoolvakken. Kinderen weten het al lang: spelen is de beste manier om te leren. Nu de ouders nog bereiken…

Doel

Hoe maken we content die wél aansluit bij onze doelgroep? Squla heeft Bureau Blanco gevraagd om content te ontwikkelen die aansluit bij de doelgroep (ouders), om zo meer groei en engagement te krijgen op het Instagram-kanaal.

Resultaat

Met een duidelijke focus op de doelgroep en op basis van vier concrete contentpijlers brengt Blanco structuur en fun binnen het Instagram-kanaal van Squla. Wekelijks bedenkt Blanco nieuwe posts die inspelen op de actualiteit en wordt er advies gegeven over verdere optimalisatie en planning.

Met een duidelijke focus op moeders van schoolgaande kinderen heeft, alleen dit jaar al, de nieuwe contentcreatie voor een stijging van 17.2% meer volgers gezorgd. Het bereik is binnen Q1 2020 met wel 336% gestegen. Oftewel de content van Squla wordt nu door bijna 3.5 keer zoveel mensen gezien.

Bureau Blanco

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe