Stockit

Omschrijving

Wasverzachter, vuilniszakken, vlokken extra puur. Artikelen die altijd in huis moeten zijn en die je steeds maar weer koopt. Waarom zou je dit zelf nog doen?

Stockit zorgt ervoor dat jouw basisvoorraad altijd is aangevuld. Jij hoeft niet meer te sjouwen en houdt meer tijd over voor waardevolle dingen.

Doel

Het doel van Stockit (http://www.getstockit.nl) is om de toekomst van boodschappen nu te realiseren. Stockit helpt gezinnen om tijd te besparen en om zeker te stellen dat ze nooit zonder artikelen zitten die je altijd in huis wilt hebben, zoals WC-papier of pindakaas. Deze dienst automatiseert het aanvullen van je basis voorraad, met en slimme, flexibele abonnementsvorm.

Dit is fundamenteel disruptief voor de boodschappenwereld. Dat is alleen mogelijk door deze dienst schaalbaar te maken, met behulp van slimme technologie. Tegelijkertijd blijft de dienst persoonlijk voelen, alsof je een vriend vraagt om je boodschappen voor je te doen. Communiceren via Whatsapp is hier een belangrijk onderdeel van. Via deze conversational interface kan de Stockit-medewerkers een hyperlink sturen naar de klant met bijvoorbeeld een lijst van producten van de volgende zending, of een factuur van de vorige.

Dat ongelooflijk veel mensen op deze manier de basisboodschappen willen doen is duidelijk. Het moest alleen nog even mogelijk, makkelijk en betaalbaar gemaakt worden. En dat is Stockit keihard aan het lukken!

Resultaat

Stockit is klein gestart, om de dienst eerst op een kwalitatieve wijze te valideren. Met behulp van scherp targeted Facebook ads werd een kleine klantenkring geselecteerd. Van de 84 mensen die hun nummer achter lieten, zijn 16 geconverteerd tot actieve klant. Bij aanvang werd alle Whatsapp-communicatie door vier medewerkers met de hand gedaan, en de boodschappen ook. Zonder dat klanten het merkten werd de dienst stap voor stap geautomatiseerd, zonder de personal touch te verliezen. Op deze wijze kon Stockit de dienst opschalen en de workflow optimaliseren.

Inmiddels handelt een dedicated team de inkopen en bezorgingen af, en heeft Stockit ook een eigen, kleine voorraad. De administratie is gegroeid van spreadsheets naar een custom-built systeem met interfaces voor klanten en bezorgers.

Uit de regelmatig verzamelde feedback blijkt dat deze dienst vooral sterk aanslaat bij millenials. Klanten in die doelgroep geven vaker aan dat ze niet meer zonder Stockit kunnen.

Overige informatie

Stockit werkt als volgt. Bedenk wat je altijd op voorraad wilt hebben. Loop door je keuken, trek wat kasten open en app ons de producten die je altijd op voorraad wilt hebben. Dit kunnen lang-houdbare producten, schoonmaak- en verzorgingsartikelen zijn. Denk aan pindakaas, wasmiddel en toiletpapier. Stockit is er ook voor de producten die je niet iedere week nodig hebt. Laat het ons weten en wij passen de frequentie aan.

Stockit is niet duurder dan de supermarkt. Maar dat is niet alles. We waarderen je als klant en belonen je voor je loyaliteit. Hoe groter je lijst en hoe langer je klant bent, hoe hoger de korting!

We sturen je iedere week een lijst met de producten waarmee we je voorraad aanvullen. Doordat jij ons vertelt wat je wel en niet nodig hebt, leren we je verbruik herkennen. Zo wordt je lijstje steeds slimmer en kunnen we je steeds beter helpen.

We bezorgen alles gratis bij je thuis. Geen minimum orderbedrag. We bezorgen 7 dagen in de week tussen 8:00 en 22:00 bij jou thuis. Hoe dit kan? Wij hebben geen dure winkels en bezorgen direct vanaf de leverancier.

Vanaf nu hoef je niet meer na te denken, niet te sjouwen en grijp je nooit meer mis. Zo houd jij tijd over voor leuke dingen. Wij regelen de rest!

Je kan ons alles vragen. We zijn 7 dagen per week bereikbaar via WhatsApp.

Q42

Den Haag
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe