T-Mobile CEO app

Omschrijving

Voor T-Mobile hebben wij een nieuwe app ontwikkeld, de CEO app. De CEO app maakt van medewerkers CEO’s. Wij hebben het design, de UX en de development van deze app uitgevoerd. De app laat T-Mobile medewerkers direct in contact staan met klanten en collega’s om direct problemen op te lossen.

Doel

Iedere T-Mobile medewerker maakt het wel eens mee dat hij op een feestje wordt benaderd door iemand met een klacht over T-Mobile. Met de CEO-app kan hij deze klacht ombuigen in een sterkte. Hij schiet de klacht direct in bij webcare. De klant krijgt bericht dat het is opgelost en de medewerker is de held. Zo verandert de CEO-app medewerkers in ambassadeurs. In de laatste versie zijn we hier nog een stap verder in gegaan. Medewerkers kunnen niet alleen vragen of klachten oplossen maar ook cadeautjes weggeven. Korting op het abonnement, 3 maanden gratis Deeezer, extra T-Mobile punten, het kan allemaal. Hiermee is de CEO-app de ultieme ambassadeurs-app.

Resultaat

De app is een idee van Ruud Huigsloot van T-Mobile. Het begon met een eigen ervaring waarbij Ruud een klacht van een kennis persoonlijk bij webcare afleverde en prompt een oplossing kreeg aangereikt. "Dit moeten we voor iedereen mogelijk maken!" was toen het idee.

De app is ontwikkeld als native apps in iOS en Android. Voor de back-end gebruiken we het Symfony2 framework.

80% van de T-Mobile medewerkers loopt nu met de app. Het is intussen ook het interne adresboek geworden en interne evenementen worden er in gecommuniceerd.

CEO zijn is volledig ingeburgerd bij T-Mobile. Het CEO concept wordt door andere bedrijven opgepikt om hier zelf ook serieus mee aan de slag te gaan. Bijna maandelijks wordt deze app voorzien van nieuwe features. Er is een substantieel aantal nieuwe klanten binnen gehaald via de app.

Overige informatie

Oberon

Amsterdam
Oberon
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe