Taksi

Omschrijving

Al sinds 1945 is Taksi een heerlijke dorstlesser en dus al jaren geliefd. Het merk heeft de ambitie om nog veel meer consumenten te laten genieten van heerlijke sappen. Om dit doel te behalen kreeg Gravity de taak de rebranding door te vertalen naar een nieuwe website.

Doel

Taksi, een smaakexplosie van vruchtensap met zuivel en is rijk aan vitamine C. Hierdoor is Taksi net even anders. Met de heerlijke smaken van Taksi waant een gebruiker zich even in de jungle. Om meer mensen deze smaakexplosie te laten ervaren, wil Taksi de brand awareness bij haar doelgroep vergroten. Het vernieuwen van de look-and-feel van de verpakkingen en het ontwikkelen van een nieuwe website was hiervoor noodzakelijk.

Resultaat

Gravity ontwikkelt een website dat een podium biedt voor één van de klassiekers uit het portfolio van Riedel: Taksi. Tijdens de realisatie is nagedacht over het creëren van een eenduidige uitstraling ten opzichte van de andere merken. Het antwoord was een modulair opgebouwde multisite. Om een goedwerkende multisite te realiseren is een flexibel en sterk mastertemplate ontwikkeld. Dit heeft het voordeel dat dit template voor verschillende merken te reproduceren is, zonder in te leveren op de eigen karakteristieke uitstraling van elk merk. Kernwaarden en de specifieke behoeftes van het merk zijn hierin een belangrijk aspect. Dit is als uitgangspunt genomen tijdens het maken van een design en ontwikkelen van het platform. Dit maakt dat ook de positionering van Takii uniek is. Het platform heeft zijn eigen karakteristieke uitstraling. De website ademt de tropische sferen van Taksi. Net als de andere merken van Riedel is Taksi individueel gepositioneerd, maar blijft het familiegevoel herkenbaar.

Overige informatie

Het rebranding van Taksi is doorvertaald naar een speels webplatform waarbij de herkenbaarheid in de schappen centraal staat. De jungle op de achtergrond versterkt de gewenste focus op het product. Tegelijkertijd creëren de vrolijk en frisse animaties op de website voor een speels effect.

Tot in de kleinste details is er nagedacht over het creëren van een unieke beleving. De jungle items van Taksi zijn hierin samengebracht tot een krachtig geheel. Dit resulteert in een spannende en mysterieuze uitstraling van de website. De bezoeker waant zich een moment in de jungle van Taksi.

Gravity

Amersfoort
Gravity
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe