The voice of Holland - RedRoom app

Omschrijving

De RedRoom app van The Voice biedt als eerste second screen product ooit, gratis exclusieve muziek content aan door middel van streaming. Gebruikers blijven 24/7 op de hoogte van het laatste nieuws en krijgen bovendien GRATIS toegang tot alle nummers van de talenten van het populaire tv programma.

Doel

De RedRoom app van The voice of Holland is een compleet nieuwe app ‘experience’ welke beter dan ooit past bij het tv format. Beluister de nummers van de talenten; lees de verhalen over de show, bekijk backstage video’s en support de talenten. Alles vanuit één app: dit jaar nóg dichter bij The Voice.
 
Het concept focust zich op de kern van het programma door muziek te claimen als belangrijkste onderdeel. Hierdoor was alle The Voice muziek direct na elke show gratis beschikbaar in de app:  “It’s all about Music”! De content is volledig gepersonaliseerd op basis van de voorkeuren van de gebruiker.

Tijdens elke aflevering kiest het publiek haar favoriete talenten en als beloning ontvangen zij de muziek van deze talenten direct in hun persoonlijke playlist. Op dezelfde wijze worden ook de verhalen vertelt: fans blijven op de hoogte van de belevenissen van hun favoriete talenten dankzij dagelijkse nieuwtjes; video’s en foto’s. Fans voelen zich zo nóg meer verbonden bij The Voice en de talenten.
Bovendien geeft de app iedereen het recht exclusief én gratis te stemmen tijdens The Liveshows, iets wat nog niet eerder door een talentenshow mogelijk werd gemaakt.

Resultaat

Het gratis streamen van muziek in deze second screen app resulteerde in 2.6 miljoen muziek streams van de exclusieve The Voice singles. Storytelling zorgde ervoor dat het publiek op dagelijkse basis terugkeerde in de app. Het  gemiddelde bezoek gedurende de week lag daardoor rond de 14 minuten. Een verlengde propositie voor het merk, maar ook voor haar partners.

Dankzij de belofte voor gratis stemmen gebruikte 1 op de 3 kijkers de app om te stemmen! Dit resulteerde in het hoogste aantal downloads ooit bereikt voor The voice of Holland met een groei van meer dan 150%.

Talpa Media

Hilversum
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe